Avlivning?

Usch jag har inte sovit eller ätit. Det bara går inte. Mår fruktansvärt illa och har någon slags panikkänsla i kroppen inför idag. Jag hade en mardröm för några veckor sen om avlivning. I den drömmen så hade jag beslutat om att låta avliva henne och sen när det var igång och för sent så ångrade jag mig. Igår kom jag ihåg den drömmen. Jag försöker tänka att det här är för hennes skull. Vi får se hur jag ska klara dagen. Det är tur att min mamma kommer hit och ska vara med. Jag har inte bestämt än vem som ska sitta med henne när det är dags. Jag oroar mig för att bryta ut i någon slags panikångest. Det var inte såhär jag tänkte mig avslutet på vår tid tillsammans. Tack för ert stöd! :cry::heart
 
Styrkekramar, det är alltid svårt oavsett anledning och det är det här som är den absolut största nackdelen med våra fyrbenta vänner; att de inte kan följa med oss genom hela livet :cry:.

angelNess.jpg

:heart
 
Nu var det gjort. Känner mig lugnare nu än innan. Hoppas det fortsätter kännas så även när jag ”tagit in” att det verkligen hänt. Att få pepp av er har betytt mycket. Jag vet att det finns många kloka hundmänniskor här och det har gjort beslutet enklare. Tack 🙏 :heart
 
Jag tror jag tog rätt beslut ändå. Min mamma var med henne under avlivningen. Hon har varit lite skakig i kroppen länge och senaste veckan har hela hon skakat, hela tiden. Tydligen hade hon slutat skaka snabbt och avlidit inom några minuter. Det vanliga är 10 min men om allmäntillståndet är dåligt kan det gå snabbt. Så hennes allmäntillstånd måste ha varit dåligt. Nu slipper hon ha ont. :heart
 
Nu var det gjort. Känner mig lugnare nu än innan. Hoppas det fortsätter kännas så även när jag ”tagit in” att det verkligen hänt. Att få pepp av er har betytt mycket. Jag vet att det finns många kloka hundmänniskor här och det har gjort beslutet enklare. Tack 🙏 :heart
❤(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Sel
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp