Avmaskning!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare virregirl19
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 718
V

virregirl19

Har ett 8 årigt fullblodssto, som går i hagen på dagen & är inne på natten. Frågan är hur ska jag gå till väga med avmaskning?? Hon går i en hage tillsammans med 3 andra fullblod & då är det nästan förståligt att dom ska avmaskas samtidigt va??? (är blandat unghäst/vuxen hästar) Jag kommer flytta min häst inom en månad...bör jag avmaska henne precis innan flytten???

ett bra tips är att ta ett träckprov, kostar ca 200-300kr.
då får du veta hur mkt o vilka parasiter din häst har. (onödigt o kostsamt att avmaska om det inte behövs....) kontaka vet.skola el. liknande för mer info.

annars skulle jag avmaska ca 3dagar innan flytten och alla hästar samtidigt...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: Bison
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S