Avmaskningsfråga

Krans

Trådstartare
Hej! Min häst flyttar hem I juni.Innan dess går hen på bete med andra hästar.Jag skulle ju inte vilja ha hem min häst med mask till mitt nya bete....Hur gör jag smartast? När göra Kolla masken o ev avmaska? Är inte säker på att alla övriga hästägare vill göra mask-test. Egen hage efter avmaskning?
 
Jag skulle be den som har hästen nu göra en maskkoll innan den åker hem(på din bekostnad), sen behöver den avmaskas så kan alltid ställa i egen hage. Speciellt med virus som går runt bör man (om man har möjlighet) låta nya hästar gå i karantän:) Har hästen inte den jobbiga masken(kommer inte ihåg vad den heter) skulle jag kunna släppa ihop med gott samvete:)
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästvård Behöver era råd. Står i ett stall med 3 hästar där den ena har fått stora blodmasken i våras . Vi avmaskade i april sen har inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 774
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 747
Senast: __sofia__
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp