Avstängt Instagramkonto

Wille

Trådstartare
Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om vilken, då jag postar helt normala bilder på hus, trädgård och bin, har relevanta beskrivningar och relevanta taggar. Och jag fiskar inte efter likes. I alla fall inte medvetet. Så jag anser att avstängningen är fel, men lyckas inte ta mig igenom Instagrams system för att överklaga avstängningen. Jag fastnar på att jag inte får en 6-siffrig kod till min e-postadress som ska skrivas in i systemet.

Vad tusan gör jag? Det där kontot är viktigt för mig och jag går ofta själv tillbaka och tittar på mina bilder. Att bara ha bilderna i mobilen skulle inte vara samma sak.
 
Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om vilken, då jag postar helt normala bilder på hus, trädgård och bin, har relevanta beskrivningar och relevanta taggar. Och jag fiskar inte efter likes. I alla fall inte medvetet. Så jag anser att avstängningen är fel, men lyckas inte ta mig igenom Instagrams system för att överklaga avstängningen. Jag fastnar på att jag inte får en 6-siffrig kod till min e-postadress som ska skrivas in i systemet.

Vad tusan gör jag? Det där kontot är viktigt för mig och jag går ofta själv tillbaka och tittar på mina bilder. Att bara ha bilderna i mobilen skulle inte vara samma sak.
Så tråkigt. Om det är det konto jag tror så tycker jag det är roligt att se dina bilder. Och honungen är spännande. Ser inte heller vad som skulle kunna orsaka stängning. Men jag är inte så haj på de sociala medierna.
 
Jag uppdaterade till en annan e-postadress, men på samma domän som den förra och dit kom e-posten fram. Mycket märkligt. Den första e-postadressen fungerar nämligen och jag får annan e-post dit.

Sen var det lite meck, men kom igenom systemet. Nu ska någon granska kontot. Hoppas verkligen inte de hittar något som gör att kontot förblir avstängt. Då blir jag jävligt ledsen. Det enda jag kan tänka på som skulle kunna trigga en varning är att jag fotograferat ett rum två gånger. Lite olika möblering, olika text, olika antal bilder, men ändå samma rum. Har också skrivit taggar i bildtexten och inte på slutet. Borde väl vara tillåtet? Har gjort så tidigare utan problem.
 
Kan det vara min honungsympning som triggat en avstängning? Har skrivit Ympar #honung . #ymp #honungsymp

För många taggar?
 
För ett tag sen hände samma sak min man. Det visade sig vara nån glitch och att flera konton blivit avstängda av misstag. Tog en halv dag eller en dag kanske, sen funka det igen.
Kanske nåt sånt? Du hittar inget om du googlar, att andra råkat ut för samma sak?
 
Du behöver inte ha gjort nått fel, räcker väl med att folk anmäler någon/några gånger för att bli avstängd en period som jag förstått saken.
Ok. Jag har inte många följare alls. Skulle någon anmäla så är det av jävelskap, inte för att jag publicerar olämpligt innehåll.
 
För ett tag sen hände samma sak min man. Det visade sig vara nån glitch och att flera konton blivit avstängda av misstag. Tog en halv dag eller en dag kanske, sen funka det igen.
Kanske nåt sånt? Du hittar inget om du googlar, att andra råkat ut för samma sak?
Jag hittar inget när jag googlar nu.
 
Ok. Jag har inte många följare alls. Skulle någon anmäla så är det av jävelskap, inte för att jag publicerar olämpligt innehåll.
Tror inte man måste följa någon för att anmäla, men oavsett så lär det nog lösa sig när de kollar igenom kontot.
 
Förresten så kan jag se kontot och alla bilder så det är iaf inte försvunnet
Ja, det såg ut som om det kom igång igen efter att jag skickade in en begäran om granskning. Men vet ju inte om det är tillfälligt.

Sett folk med betydligt mer taggar än det där så skulle nog inte tro det skulle handla om taggarna ifall du tror det är för många.

Har du fått någon varning om försök till kapning av kontot?
Nej, ingen varning alls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp