Avtal ridhuskort

HafiMinella

Trådstartare
Hej! Jag ska börja sälja ridhuskort till utomstående på min inackorderingsanläggning. Ni andra som gör detta, skriver ni någon slags avtal med varje köpare rörande ansvar och om något skulle skadas etc, eller ni kör utan?
 
Bifoga ridhusreglerna som man får skriva på att man har tagit del av. Samt sätt upp reglerna tillgängligt vid ridhuset. Det kan t.ex. vara bra att veta om man förväntas skritta på eller innanför spåret osv ur säkerhetssynpunkt.
 
Hej! Jag ska börja sälja ridhuskort till utomstående på min inackorderingsanläggning. Ni andra som gör detta, skriver ni någon slags avtal med varje köpare rörande ansvar och om något skulle skadas etc, eller ni kör utan?

Jag köper ridhuskort från min klubb som också driver ridskola. Jag har aldrig fått något avtal skickat hem till mig, men information om vad som gäller står på klubbens hemsida.

T ex att man måste mocka efter sig. Att man alltid ska bära hjälm vid ridning. Vi är också försäkrade i och med medlemskap i klubben. I ridhuset sitter ridhusregler och lappar om att man måste mocka efter sig uppsatta.

Sedan anses det nog vara allmänt hyfs att man ska vara normalt rädd om saker. Skulle något gå sönder, t ex bom, hinderstöd eller "sockerbit" då skulle i alla fall jag meddela vad som hänt. Dock förväntar jag mig nog att ev kostnader ingår i det jag betalar i ridhushyra - det är inte det bästa hindermaterialet som finns i det ridhuset vi privatryttare får rida i. Av förståeliga skäl - finns folk som inte är så varsamma :( .

/Lizzie
 
Nej, men jag släpper bara in personer som jag känner och litar på. Om ngt problem uppstår pratar jag med personen ifråga. Har en FB där alla kommunikation sker . Min erfarenhet är (tyvärr) att det jobb och slitage som den ökade belastningen medför inte motsvara den kostnad man kan ta ut, så jag släpper in ytterst få i ridhuset.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 373
Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Plantan
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 743
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp