B*rjes Champion Full Seat ridbyxor?

Russis

Trådstartare
Helskodda för 259 kr (finns i vinröd, marinblå och stålgrå) Nån som vet hur dom är? Hur dom är i storleken, kvalité o s v...
Jag funderar på att köpa dom och ha som "slit-och-släng" ridbyxor, så det måste ju inte vara jättebra kvalité, men jag vill ju inte heller att dom går i sönder med en gång :crazy: . Skulle bli tacksam för era synpunkter :bow:

Sv: B*rjes Champion Full Seat ridbyxor?

Attans, skrev om fel ridbyxor. Skriver mer en annan gång för jag har dessa också.

Senast ändrad:

Köpte också dessa för ett bra tag sedan som "slit-och-släng"byxor.
Dom håller förvånansvärt bra, har överlevt flera rätt dyra ridbyxor faktiskt.
Storleken normal, ganska långa i benen, vilket är bra.
Materialet lämnar dock en hel del att önska, inte direkt supersköna, men å andra sidan, vad får man för det priset?
Men det är inga ridbyxor jag kommer köpa någon mer gång.

Senast ändrad:

Just det, champion var ju de ribbade ridbyxorna...

Jo, jag har ett par marinblå champion. Tja, de är väl helt okej. Absolut inte de skönaste ridbyxorna, men de duger till mig i alla fall när jag strosar lite i skogen. Jag har nog haft mina i ca 1,5 år nu och de är fortfarande hela och "fräscha". Skoningen har blivit nopprig, men det blir ju alla B***es skoningar (hos mig i alla fall). De håller färgen och formen.

Passformen är tight och de är höga i midjan. Jag tycker att det är rättså tighta i midjan (eller har jag för stor mage :angel: ).

Extremt prisvärda! ´Normal passform, plus för långa ben. Mina har hållt mycket bra och klarar tvätt bra med.

Tyget är ju syntetiskt, det kanske kan vara negativt för vissa, det är samma typ av material som i ridyxorna på 80-talet, iallafall dom jag hade.

Jag tycker: KÖP! :D

Vad menas med att tyget är syntetiskt?
Med risk för att verka dum :angel:

Jag har köpt ett par, och de håller tillräckligt mycket för att vara värda de pengar jag la ut...
lite noppriga har de blivit, och långa i benen. Men helt ok annars. (ridit kanske mer än 100ggr i dem iaf.). :)
//Zsara

Liknande trådar

E
Utrustning Hej! Har en fråga angående dom här ridbyxorna, och storlekarna, från H*rze :angel: http://horze.se/product_info.php?products_id=36452...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Salinero
·
C
Utrustning fick nyss bladet från netto & på ena sidan såg jag att dom hade ridbyxor att sälja, kanske inte sådär super duper braig kvalité på dom... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: Ava22
·
Utrustning För några dagar sen fick jag hem saker jag beställt från Börjes (samt att jag fck lite saker även idag). Då HubbNubb (tror jag det var)...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: Blondi3958
·
Utrustning Vill ha åsikter på dessa saker, hur de är (kvalité, passform, storlekarna, prisvärda, utseendemässigt....). Har funderat på att köpa dom...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31