Bukefalos 28 år!

B*rjes Termoridstövel Strong Long

Russis

Trådstartare
Vinterridstövel för 345 kr.. Nån som vet hur de är? Om de är varma, hur de är i storleken och kvalité och sånt... Jag behöver ett par vinterridstövlar (trodde jag skulle klara mej, men jag rider REDAN med det jag hade tänkt att ha in vinter :crazy: ), men har inte råd att köpa några dyra... De behöver inte ha toppkvalité, det viktiga är att de är någorlunda varma och bra i storleken. Har lite problem med stävlar då jag har korta ben och lite tjockare vader...Nån som vet hur höga dom är i storlek 38 eller 39? Samt vadvidd? Helst vill jag ha en storlek som är lite för stor i foten (typ 39) så jag får gott om plats för extra sockor och plats i skaften för knästrumpor, tjocka byxor (ridbyxor + långkalsonger) men ändå inte för höga skaft... :crazy:
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Har precis köpt mig ett par sådana - inte använt dom ännu, jag väntar på kylan så hur dom håller värmen låter jag vara osagt.
Tycker dom känns varma och sköna för det priset.
Dom är små i storlekarna - köpte stl 41 till mig, har vanligen stl 40 men ville få plats med en tjock socka. Tji fick jag - jag fick inte ens på mig dom !
Så det blev till att byta - nu är det stl 43 !!! och då får jag plats med min socka - hmmmmm!

Vadvidden kan du ju ställa in själv eftersom den spänns med kardborreband i sidan så det e inga problem.
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Jag har breda och korta vader och jag kan ha mina utan problem. Tror att jag har storlek 37 eller 38 och de sitetr jättebra på mina korta ben. De är varma och goa med dessutom, tycker bättre om dem än om dojjanstövlarna som är så poppis o dyra...
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Det låter ju bra, det får nog bli ett par sånna :) !!

Men skulle ni kunna hjälpa mej att väla rätt storlek?
Jag har på skor storlek 37-39 beroende på modell. Enligt Börjes storkelstabell ska jag ha strl 39. Kan det stämma in på deras termostövel också, eller tror ni att jag ska ha ännu större strl?

Mina fötter är 24,5 cm ca... (mät gärna era ;) ).

Jag vill alltså få gott om plats för sockor... Så jag funderar på att ta 40 eller 41..., eller ska jag ta ännu större? Hur höga är dom i skaften? Mät gärna, samt skriv vilken storlek det är ni mäter på!

Tack på förhand :banana: !
 
Jag hade såna för nåt år sedan. De är bra för det priset. Mina
höll bara en vinter.
Men de är varma och sköna! :)
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Dom är sköna,men inte så hållbara.Ta en storlek eller två större,dom är små i storleken som sagt!Ha det gott i dom i vinter!
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Tack!! Det låter bra..

Snälla, nån som kan mäta? Har ingen möjlighet att prova dom, så det vore bra om jag visste hur stora dom är... längd i foten samt skafthöjd...
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Russis skrev:
Tack!! Det låter bra..

Snälla, nån som kan mäta? Har ingen möjlighet att prova dom, så det vore bra om jag visste hur stora dom är... längd i foten samt skafthöjd...

putt putt
(10)
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Nu har jag mätt mina i stl. 43. De är 43 cm höga från sulan och upp, på insidan av benet. Något högre på utsidan.
Foten är 30 cm lång på utsidan av sulan. De sitter bra på mina fötter, som är 26 cm långa.
Hoppas det hjälpte lite. :)
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Tack :bow: :bow: :bow: !!
Mina fötter är 24 cm.. Funderar på strl 39 eller 40 eller 41... :confused: Har du plats för sockor och så i dina?
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Jag får plats med ett par hyfsat tjocka sockar utan att det blir alltför trångt, men inte mer. Nu fanns de ju bara upp till stl 43, annars hade jag nog till och med tagit någon storlek större.
Om jag vore du skulle jag nog satsa på ett par 41-or, då bör du få plats med varma sockar utan problem. Hellre lite för stora än för små.
 
Senast ändrad:
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

Okej!
Tack så mycket, jag tar nog och satsar på ett par 41:or i så fall.

Tack så jättemycket för hjälpen :bow: !
 
Sv: B*rjes Termoridstövel Strong Long

jag har såna i storlek 39 och 39 är min skostorlek och de passar bra.
Jag vet inte hur höga de är men de slutar nog 3 cm under mitt knä och jag är 169 cm lång.

Kvalitén är inte så bra tycker jag och inte min syster iheller vi har båda såna och har haft dom i 3 veckor och i syrrans har fodringen lossnat i ena hennes stövel, och fodringen i min ena har gått i sönder i hälen så jag har fått ett fult skoskav :mad:
De är varma iallfall!
I början spola jag utsidan på dom snabbt i vatten när de blev för leriga innan jag åkte hem och de var vattentäta, men nu är de inte lika vattentäta mer.

De går att spänna ut rätt mkt i vaden så de passar nog alla.
Jag tycker dom är bra för att vara så billiga, man kan ju inte få bästa kvalité för 345:- men Jag tycker att fodringen iaf kunde hålla efter 3 veckors användning!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp