B- vitamin

FannyN

Trådstartare
Har någon nåt bra tips på b vitaminer, det får gärna vara prisvärt.

tacksam för svar.... :bow:

Beviplex flytande B-vitaminer till människor, men funkar lika bra till hästar. Finns på apoteket 1liter kostar 96kr. Men ger 0,5 msk/100kg kroppsvikt som normal dos och vid tex pälsfällning(om hästen är mycket trött eller muskel öm) kan man ge 1msk/100kg kroppsvikt. Överskott lämnar kroppen med bla urinen.

JAg haft Krafft b-vit..kommer inte ihåg hur mycket där är i den,men de är den "lilla" dunken...kotar typ 100kr har jag för mig!!

Varför har du tänkt ge extra b-vitaminer?

Så här står det i produkt informationen om beviplex:
Beviplex forte innehåller 4 av B-komplexets viktigaste vitaminer i hög koncentration. B-vitaminer är nödvändiga för kroppens ämnesomsättning och energiutnyttjande.

Jag hittar bara att Shy feeder innehåller 3 B-vitaminer...

EMINS b-vitamin innehåller fler b-vitaminer än shy feeder och är dessutom billigare.

Sky Feeder är visserligen den enda B-vitamin jag haft till min häst, men det har funkat bra. Den hjälper och hon äter den (annars väldigt kräsen).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
714
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 377
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka