Bukefalos 28 år!

B96 - säkerhetskontrollen

FlipTheFrog

Trådstartare
Jag ska köra upp för B96 och har en fråga gällande den här punkten:

Styrning
Kontrollera styr- och servofunktionen under körning, eller stillastående med motorn igång."

Hur ska detta kontrolleras stillastående!? Och under körning - är det då fullt rattutslag som åt båda håll som avses, och vad ska man i så fall då lägga märke till? Missljud från damasker etc, ojämnhet som känns i ratten eller vad?


PS Jag har tidigare sökt på B96 här på Buke och fått många träffar, nu får jag inte en enda?!
 
Jag ska köra upp för B96 och har en fråga gällande den här punkten:

Styrning
Kontrollera styr- och servofunktionen under körning, eller stillastående med motorn igång."

Hur ska detta kontrolleras stillastående!? Och under körning - är det då fullt rattutslag som åt båda håll som avses, och vad ska man i så fall då lägga märke till? Missljud från damasker etc, ojämnhet som känns i ratten eller vad?


PS Jag har tidigare sökt på B96 här på Buke och fått många träffar, nu får jag inte en enda?!

Det enda jag gjorde var att jag höll ratten åt ena hållet när jag startade bilen för att känna att den gav efter (om du förstår vad jag menar). Och det räckte iallafall för min del :)
 
ja när du är klar med säkerhetskontrollen och sätter dig i bilen för att köra så ratta max åt höger samt åt vänster för att se att allt är som det ska.
 
Jag ska köra upp för B96 och har en fråga gällande den här punkten:

Styrning
Kontrollera styr- och servofunktionen under körning, eller stillastående med motorn igång."

Hur ska detta kontrolleras stillastående!? Och under körning - är det då fullt rattutslag som åt båda håll som avses, och vad ska man i så fall då lägga märke till? Missljud från damasker etc, ojämnhet som känns i ratten eller vad?


PS Jag har tidigare sökt på B96 här på Buke och fått många träffar, nu får jag inte en enda?!
Jag minns när vi skulle göra säkerhetskontrollen på lastbil, då skulle man kolla servon på ratten också och det var fulla rattutslag åt varje håll, lättast var att rulla lite sakta framåt och svänger fullt åt t ex vänster och sen svänger fullt åt höger.
Borde vara samma för andra behörigheter också. :)
 
Jag ska köra upp för B96 och har en fråga gällande den här punkten:

Styrning
Kontrollera styr- och servofunktionen under körning, eller stillastående med motorn igång."

Hur ska detta kontrolleras stillastående!? Och under körning - är det då fullt rattutslag som åt båda håll som avses, och vad ska man i så fall då lägga märke till? Missljud från damasker etc, ojämnhet som känns i ratten eller vad?


PS Jag har tidigare sökt på B96 här på Buke och fått många träffar, nu får jag inte en enda?!

Stillastående med motorn igång; bara att ratta fullt åt bägge hållen för att känna att det går lätt :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Träning ...inte har minsta grund på sin häst? :/ Nu tänker jag på ryttare som egentligen inte ens har start, broms och styrning, utan det är...
Svar
14
· Visningar
2 169
Senast: Biomon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp