Back-kamera

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag funderar på att köpa en back-kamera till min bil, och ser att de skiljer mycket i pris. Vad är skillnaden på de dyra jämfört med de billiga, kvalitet, finesser eller annat? Har tittat på både Netonnets och Biltemas.
 
Jag hade en backkamera från biltema i hästtransporten. (Det är dock 4 år sen jag sålde hästarna, så de har säkert blivit bättre) Uppfyllde syftet, men backkameran på Volvon på jobbet är att likställa med att själv sitta där och titta bakåt. Hur "bra" måste du se? Jag tror att färgerna var rätt kassa på Biltemas kamera, men jag hade ju definitivt inte backat på något tänker jag.
 
Jag hade en backkamera från biltema i hästtransporten. (Det är dock 4 år sen jag sålde hästarna, så de har säkert blivit bättre) Uppfyllde syftet, men backkameran på Volvon på jobbet är att likställa med att själv sitta där och titta bakåt. Hur "bra" måste du se? Jag tror att färgerna var rätt kassa på Biltemas kamera, men jag hade ju definitivt inte backat på något tänker jag.
Jag vill egentligen bara se så att jag inte kör in i något, typ. För fem år sen när mitt stos föl dog oväntat backade jag dagen efter rakt in i en stor vit suv som jag inte såg, och jag tappade en del av självförtroendet när det gäller backning. Nu har jag en ny bil med en del sensorer, men skulle gärna ha en kamera. Har också skadat nacken i en ridolycka för länge sen så vissa dagar har jag svårt att vrida tillräckligt på huvudet, så ett extra stöd känns inte fel.
 
Jag vill egentligen bara se så att jag inte kör in i något, typ. För fem år sen när mitt stos föl dog oväntat backade jag dagen efter rakt in i en stor vit suv som jag inte såg, och jag tappade en del av självförtroendet när det gäller backning. Nu har jag en ny bil med en del sensorer, men skulle gärna ha en kamera. Har också skadat nacken i en ridolycka för länge sen så vissa dagar har jag svårt att vrida tillräckligt på huvudet, så ett extra stöd känns inte fel.
En kamera från biltema räcker nog fint för det!
 
Jag har också tänkt sätta kamera på min bil, för att det är rätt trångt, mycket prylar och en del lösgående djur där jag backar. Tänker inte lägga 5-6000:- som de rekommenderade kamerorna kostar, så det kommer nog att bli biltemas till sist. En kompis har en på sin husbil och tycker att den gör jobbet.
 

Liknande trådar

Fordon Sonen funderar på att lappa ihop vår XC70, som är avställd, trasig och lika gärna kan köras till skroten pga behov av dyra reparationer...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: ameo
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 869
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 466
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp