Back on track ryggvärmare

Comfort

Trådstartare
Jag vet att det finns många trådar om detta, men jag vill höra nån som faktiskt använder den och har fått resultat.
Läste i de andra att den har svårt att ligga still, men åker den runt mycket?

Sv: Back on track ryggvärmare

Min kompis har en sådan, den kanar mycket:crazy:
Jag köpte täcket istället, verkligen värt pengarna:love:

Sv: Back on track ryggvärmare

Jag har definitivt fått bra resultat av min ryggvärmare.
Använd på två hästar, ett sto som alltid fick ha de p åtävling o spec om hon var i brunst.
Mycket mjukare i ridningen.

valacken får ha de när han har gått ett hårt pass med mkt nedsittning tex. då han kan vara lite öm i ryggen ibland. står med de på under natten o är mjuk och oöm i ryggen efteråt.

De fiffiga med ryggvärmaren är att de finns en kardborre remsa i mitten längs hela "padden" så har man ett vanligt täcke kan man sy fast motsvarade kardborrebit på täcket o så sitter de nog fast den.
Sen finns de även ringar i varje hörn på padden som man oxå kan sy fast i ett annat täcke.
Jag har en egen liten anordning, sätter ett elastiskt bensnöre i ena hörnringen,drar de framför halsen/bogen o sen fäster i den andra hörnringen.
på så sätt glider de inte så långt bak. sen en vanlig elastisk gjord runt magen.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
140
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka