Sv: Back on track sommartäcke
Väcker den här tråden igen, känns onödigt att göra en ny då jag hade gett den exakt samma rubrik.
Ska köpa ett sommartäcke men vet inte vilken "modell" jag ska välja. Nr 1 går bort då min häst inte har särskilt bred bog. Men det jag funderar på är hur nr 3 "vertikalt veck vid bogen två tvärveck" påverkar täcket och hur det ser ut. Jag vill ju ha en bra passform men ändå ha nr 2 "mycket luft- och fuktgenomsläppligt". Vilken har ni? Är det ngn skillnad i bogbredd på nr 2 och 3? Nr 2 har ju även bomull i yttertyget, är det hållbarare då? Fastnar det mer spån på det?
På BoT's hemsida stor det:
UNDER/ SOMMARTÄCKEN
Under/sommartäcken svarta med ett tyg som andas (inomhustäcke). Finns i tre modeller:
1. Bred bog (Classic), såsom dressyrhästar. 3st halsveck.Tål viss väta och andas , har yttertyg av polyester
2. Normal bogbredd FT (Fold Transfer) såsom hopphästar. Mycket luft- och fuktgenomsläppligt. Har yttertyg av bomull och polyester
3. Normal bogbredd FD (Fold Durable ), såsom hopphästar. Vertikalt veck vid bogen två tvärveck. Tål viss väta och andas , har yttertyg av polyester