Back on track

Anna-panna

Trådstartare
Har sett att alla Back on track produkter är skitdyra, så därför undrar jag, är dom verkligen så himla bra? Eller funkar "kopior" lika bra?
/anna

Sv: Back on track

Personligen tycker inte jag att BoT är speciellt dyrt, dom pengarna man betalar för grejerna är verkligen värda pengar..

/M

Jag har bara positivt att säga om BoT:s produkter.
Rekommenderar dig även att söka bland gamla trådar, för det finns Massor av trådar inom ämnet redan. Tror även det ska finnas om kopiorna.

BoT grejer är helt underbara, har dom till mig själv och har märkt en himla skillnad :)

Lånar knapp om OK

Många säger att hästen blir beroende av dessa, stämmer det? Att om man har börjat så kan man inte sluta med dem för då blir hästen dålig igen?

Jag tycker inte att BoT produkterna är dyra de är helt klart värda varenda krona.

Till Hästfrälst: Jag har inte upplevt att min häst blivit "dålig" när jag inte använt produkterna på länge. Nu har inte min häst gallor men jag tror nog att när man gör uppehåll med BoT så kan de komma tillbaka men när man lindar så försvinner de. Hoppas du förtår mitt resonemang.

Jag använder mina i perioder. Täcket före och efter hård ansträgning nu under sommarhalvåret, under vinterhalvåret regenbundet inomhus.

Paddarna anvönda jag dagligen ett tag, nu har jag ej behov av dom under sommaren, men till vintern ska de på igen nattetid dagligen.

Så jag varierar mkt hur jag anvönder dom, och har inte sett någon som helst symtom på att hästen blivit beroende.

/M

Ok. Jag har en ryggvärmare till min häst med ryggproblem. hade gärna haft den på mycket mer, men det är så svårt nu på sommaren när han går ute dygnet runt. Blir ju gemonsvettig under. I vintras hade jag den under natten, men i vinter ska jag köpa ett helt täcke tänkte jag.

Om du känner att de är behov att använda den, varför inte låta hästen stå i stall med den på ryggen ett tag?

Täcket är underbart och verkligenprisvärt, har innetäcket och ska så småningen om också köpa fleece täcket. Har just nu tyvärr andra grejer jag måste köpa före..

/M

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
141
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
968
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka