Back on Track?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Zedina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 441
Z

Zedina

Jag funderar på att köpa paddarna till min ponny och undrar om de verkligen är så bra som de verkar.:)

Sv: Back on Track?

Jag tycker det. Men det beror ju på om man har något man vill att de ska hjälpa mot.

Vi använder dem på vårt gamla sto för att hon ska bli rörligare i kotorna, ungefär, plus att hon har en gammal skada i ena bak som är massa ärrbildning som vi vill hålla så smidig som möjligt.

Unghästen har dem vid behov.

Fuxfia har det bak på nätterna för att få bort gallorna. Och nej, de gör inte större skillnad än vanlig paddar. Bortkastade pengar för vårt ändamål i alla fall.

Okej. Han har haft problem med sina framben och fått flera inflammationer i dem men är nu friskförklarad. Det är nu som flera har sagt att dem hjälper väldigt bra och att det absolut är värt att testa. Så jag har köpt hem till honom, så nu är det bara att se...

Jag funderar på att köpa paddarna till min ponny och undrar om de verkligen är så bra som de verkar.:)

Dom har fungerat jättebra på min häst på nätterna. Blivit torr och fin i lederna. Och jag kan svära på at hans överben gått ner med, men hur det skulle fungera vet jag inte.

Min unghäst har BoT på ena frambenet nattetid. Hon vrickade sig illa för ett par månader sen och efter det har jag kört med BoT. Funkar mycket bra, är min erfarenhet.;)

Ursäkta om jag kapar tråden lite, men jag tänkte ställa en fråga av samma ämne och det är då onödigt att skapa en till trård. Hoppas det går bra för TS. :D

Det finns ju Back On Track benlindor, men jag flrstår inte varför man ska ha dem, för man måste ju ändå ha paddar under? eller?
Är de till ridning eller stallbandage?

Det finns paddar till att ha under lindorna. Jag har fattat det som att det är ridbandage och att de andra padd/benskydden är till att ha i srtallet. Men jag är rinte helt säker.
Det ska i alla fall finnas minst en sorts paddar från back on track att ha under lindorna.

Jag har bara positiva erfarenheter! Dock tycker jag att den första, tidiga modellen (typ gråblå, tunn och liten) var ännu effektivare än de som finns nu! Någon annan som märkt samma skillnad?

Jag har bara positiva erfarenheter av BoT, har No Bow paddar, de med kardborre, och ett knäskydd till mig själv.

jag har rpecis köpt stallbandagen och tycker de är jättebra :) har dom i förebyggande syfte efter träning/tävling och sådär

Jag har oxå köpt dem med kardborre. De är verkligen superbra. Alla gallor försvinner på typ ingen tid alls.:rofl:

Jag har paddar och ryggvärmare. Använder inte paddarna så ofta men de funkar ok. Ryggvärmaren är jättebra, båda mina hästar njuter av att ha den på sig.

har båda benpaddar och täcken. innbillar mig att det hjälper. :p

gammlingen har paddar på frambenen + täcke, andra hästen bara täcket, om han inte gjort nåt särskilt..

har även en ryggvärmare men den är rätt kass eftersom den inte ligger där den ska. har sydd fast i täcke men den drar med sig hela täcket så det ligger på sned...

använder den endast på sommaren när det är för varmt för bot-täckena!

när ni säger paddar med kardborre, är det stallbandagen ni menar då ? som man kan köpa bland annat på hööks ? :d

Min häst har jag köpt Back on track lindor till.
Hon är en gamal hopphäst och blir stel i bakbenen och svullen i kotorna, vilket är vanligt på gamla hopp hästar enligt vet.

Har haft Back on track lindorna på nattetid, och vilket har gett resultatet att hon inte har någon som helst svullnad på kotorna när jag tar av dem på morgonen.

Just nu när hon har boxvila och får gå ut ca 3 timmar/dagen så har jag skiftat dem fram och bak som stöd och ha stödlindor på dem benen jag ej har Back on track på.. (Hon orkar ej vara ute längre än 3 timmar just nu då hon haft boxvila ca 6 månader och precis börjat få komma ut så hon är totalt slutkörd när hon kommer in så hon ligger och sover mest då.)

Jag har BoT paddar. Tkr de är superbra! Gallor försvinner direkt! :)

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: aglaonema
·
Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
614
Senast: Johannna1
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: aglaonema
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka