V

vonx

Har bott i min bostadsrätt i drygt ett år nu och är sjukt trött på mitt badrum.
Det har nog samma tapeter som när bostadens byggdes.

Väggarna är klädda med tapeter! Inte våtrumstapeter som vi idag har u duschar och badrum som svettstas ihop av mattläggare utan vanliga tapeter fast mycket grövre.
Vita med röda små hjärtan på... Precis som min mormors skithuspapper.
Det är kul at känna sig omringad med skithuspapper när man tar ett skönt bad vill jag lova...:crazy:

Någon som vet om det finns någon sorts våtrums färg man kan måla badrum med??
Känns som att det skulle vara billigare än att köpa våtrums tapeter och hyra mattläggare...

yacksam för alla svar :)
 
Sv: Badrum

Om det finns våtrumsfärg att måla över med har jag ingen aning om, men om det är så gammalt ytskikt i badrummet så kanske det ligger närmare till hands att renovera det helt och ordentligt? Innan tråkiga fukt/mögelskador dyker upp..?
 
Sv: Badrum

hahaha vilken skitskön beskrivning :rofl:

Jag skulle nog föreslå att ni renoverar ordentligt (glöm inte byta golvbrunn). Det positiva är att ni undviker fuktskador och ni ökar förmodligen värdet på boendet regält.
 
Sv: Badrum

Det finns färg som är godkänd för våtrum, sen om du måste riva bort tapeten eller kan måla direkt på vet dom på målaraffärn. Det går även att slätta våtrumsmatta på väggarna. Ska ni bila upp allting o byta golvbrunn blir det dyrt om man anlitar folk som gör det. Observera att golvbrunnen måste vara av årsmodell -90 eller senare för att det skall vara godkänt med ny matta. Det verkar tveksamt om den är så ny i ditt fall...
 
Sv: Badrum

Ja, det var det jag hoppades;) ;)Ska springa till min målaraffär imorgon och tjata på dom:)

Ang, golvbrunnen så sitter den ju där den sitter, min far är rörmockare och har koll på sånt där. Men OM det skulle bli tal om att byta golv vilket jag inte tror då det är riktigt vårtumsgolv, så skulle han nog kolla över det där tror jag. :)

Idags läget tror jag att jag får nöja mig med att måla:) Även om det vore en dröm att total renovera och lägga kakel och klinkers.

Tyvärr vet jag vad det kostar då jag totalrenoverade/byggde upp en gardero till dusch rum för bara två år sedan.
Det rummet var ikke stort (max 3 kvm) men det blir ganska dyrt änndå för våtrums mattor till golv och väggar samt hanverkana(som änndå gjorde det svart).

Det som oroare mig är de väggar som nu är. Dessa är ju inte svettsade på sammavis som riktiga våtrums mattor är. Så frågan är om det har eller kommer/kan tränka in fukt i skarvarna...:confused:

Vore inte kul!

Men jag gör nästan vad som nu bara jag slipper se dom där grääääsliga väggarna.

Ska ladda kameran och ta ett foto och lägga in så ni får skåda mästerverket..:grin:
 
Sv: Badrum

Tyvärr vet jag vad det kostar då jag totalrenoverade/byggde upp en gardero till dusch rum för bara två år sedan.
Det rummet var ikke stort (max 3 kvm) men det blir ganska dyrt änndå för våtrums mattor till golv och väggar samt hantverkarna (som änndå gjorde det svart).

*host* använd dig av rot-avdraget istället nästa gång ;)

Det som oroare mig är de väggar som nu är. Dessa är ju inte svettsade på sammavis som riktiga våtrums mattor är. Så frågan är om det har eller kommer/kan tränka in fukt i skarvarna...:confused:

Men vad finns det bakom denna tapeten då? Är de uppsatta på ett rikitgt tätskikt ?
 
Sv: Badrum

*host* använd dig av rot-avdraget istället nästa gång ;)



Men vad finns det bakom denna tapeten då? Är de uppsatta på ett rikitgt tätskikt ?


ääää :o lägg av jag fattar inte hur man får en upphöjd tvåa på det stenålders tangentbordet jag sitter vif..:o alla fattar väl vad kvm är?? eller? Ser det illa ut??:confused:

Jag har ingen aning om vad som fins bakom skithuspappersväggarna.
Har ju bara bott där i ett år och vågar inte riva i dom och kolla bakom eftresom jag inte vet vad jag skall göra där inne....:(
 
Sv: Badrum

ääää :o lägg av jag fattar inte hur man får en upphöjd tvåa på det stenålders tangentbordet jag sitter vif..:o alla fattar väl vad kvm är?? eller? Ser det illa ut??:confused:

Jag har ingen aning om vad som fins bakom skithuspappersväggarna.
Har ju bara bott där i ett år och vågar inte riva i dom och kolla bakom eftresom jag inte vet vad jag skall göra där inne....:(

Är det våtrumstapet så är det garanterat inget tätsikt bakom. Lägger man matta på golv/vägg så krävs inget tätskikt då mattan utgör den tätande delen. Tätskikt är förövrigt ett nytt påhitt, det har gått hur bra som hellst innan dom började med gipsen i badrummen. Är din farsgubbe röris så kan väl han fixa badrummet, då kostar det ju inte så mycket. Jag fixade till mitt badrum med kakel och klinker, ny WC nya duschväggar, lite möbler och nya blandare för ca 17 000. Då var det inklusive tätskikt, fuktspärr, flytspackel och alla tillbehör. Kan tillägga att jag också är röris :)

/Dustydancers sambo
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp