Bälgen på tvättmaskinen

Boj

Trådstartare
Har gått sönder, hur är det kan man byta den eller är det bara att göra sig av med åbäket? Någon som har varit med om samma sak, eller vet hur det går till?
Är tacksam för alla svar på egna erfarenheter, eller om bekanta, släktingar etc har haft samma problem.
 
Sv: Bälgen på tvättmaskinen

Går att byta (iaf på äldre maskin) att byta men det är ett rent hvte
 
Sv: Bälgen på tvättmaskinen

Svågern har pysslat med sin maskin så länge jag kan minnas men nu har de gett upp och köpt en ny, men de har byt bälgen plus en massa annat smått och gott, så det går men det var rätt svårt och kan nog bli dyrt i slutändan. Men prata med tillverkaren, de brukar ha bäst koll, firmor är mer intresserade av att sälja en ny.
 
Sv: Bälgen på tvättmaskinen

Jag har alltså upptäckt ett hål i bälgen, dessvärre tror jag också att något plagg typ strumpa eller nåt har åkt in där. För nu börjar det lukta skumt om maskinen, och jag får inte bort lukten hur jag än försöker. Den luktar som en gammal disktrasa, maskinen alltså.

Frågan är om det är värt att byta bälgen, eller om man ska avstå. Maskinen är ju inte så förtvivlat gammal, och det känns som om det kan vara värt det.
 
Sv: Bälgen på tvättmaskinen

Jag har nu varit i kontakt med en firma, för det är nog ett måste nu. Ingen i den här familjen är tillräckligt duktig på att meka med en tvättmaskin så därför blir det till att ta hjälp.

Nåväl, 1500 pix för en ny bälg inklusive framkörning och arbetskostnad och sen tar de ut plagget vad det nu kan vara för något som ligger där. Får nog anses som ett klipp, kollade runt på priser för en maskin av samma kaliber och landade i runda slägar på ca 9-10000 kr. Denna maskin är inte mer än sisådär en 7 år eller så, därför känns det lite väl lyxigt att byta ut den för en bälg. Maskinen är annars kanon, stor och bra samt ekonomisk på flera plan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi har sålt en sak till en kompis. Saken är så stor att den måste tas med kranbil ( detta görs av en bekant och inte via ett företag)...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Motacilla
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Jag har inackorderingar och med jämna mellanrum behöver jag påminna några av dem om att hålla ordning. När det har varit något som...
Svar
16
· Visningar
1 905
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp