Bästa bokföringsprogrammet?

Aliche

Trådstartare
Nu när jag och mamma börjar komma igång med vårt företag behövs givetvis ett vettigt bokföringsprogram. Men vilket ska man välja? Vi är ett litet AB, jag och mamma bara, och vi säljer egentillverkade kläder i en egen webshop. Omsättningen kommer vara begränsad den första tiden då jag och mamma har jobb på sidan av men tanken är självklart att ha det som heltidssysselsättning så småningom.
Alltså behövs inget superavancerat program utan jag vill ha något lättarbetat, lättöverskådligt och gärna gå att använda överallt (molntjänst) men inget tvång. Vi kommer inte att fakturera så den funktionen är inte så viktig.
Vad använder ni andra som är egenföretagare med ett AB? Vilka funktioner har ni insett är viktiga/mindre viktiga?
 
Nu har jag visserligen HB men kör Visma & tycker att det är bra. Jag är ekonom i grunden och van att köra "stora" program på jobbet men för en mindre verksamhet tycker jag att Visma är alldeles tillräckligt.
 
Jag skulle använda mig av Visma e-ekonomi. Har det i klubben och gillar det skarpt.
Tidigare använde vi oss av SpeedLedger via Swedbank, aldrig mer säger jag bara.

Bästa med Visma e-ekonomi är att man kan kopiera in kontoutdraget från banken och göra bokföringen via kontoutdraget
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag går nu i valpköpartankar då jag kommer att studera på distans och alltså vara hemma i 3 år framöver, känner att inget tillfälle är...
2
Svar
34
· Visningar
3 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp