Bästa föl!

F

Frieser

Visade vårat föl Lord i helgen på Skävsta gård (felstavat?) i Botkyrka Stockholm. Han fick en 2:a premie o vart Bästa föl för dagen enligt dommarna!

En annan avkomma Grandus fick en 3:de premie o kom på 4 plats i sin grupp!

Dagar som denna söndag kommer alltid att värma. Alltid kul att få sina avkommor bedömda. Hade Lord haft lite mer svävande steg i traven så hade han fått en 1:a premie!!

Måste bra få skryta lite! :o :D
 
När en frieser kommer upp på premieringar så döms dom efter 1:a premie 2:a och 3:e premie. Dom har inte siffer dömmning som här. dvs 39 poäng o så vidare.

Vad jag vet har aldrig ett föl i sverige varit utan en premie. Vet endast om 1 möjligen 2 stycken som har fått 1:a premie på fölen här i sverige.
 
Vårt ridponnyföl blev bästa föl på ridponnyriks i Borås, hon slutade totalt som 3:a i BIS med över 60 starter, inte dåligt av ett litet sto. 41 poäng (av 50)
 
Tack! , jag förstår inte riktigt hur Friser utställning fungerar men grattis till ditt föl!
 
GRATTIS!! :bump:
Har du många Frieserhästar???
Det är min största önskan att en dag få vara stolt ägare till en Frieser!!!! :love:
Men dom är ju ganska så dyra...Tyvärr!!! :crazy:
Men dom är vackrast av alla!!!!! :love: :love: :love:
Jag sitter och tittar på dom holländska stamboks hingstarnas filmer här hemma ibland om kvällarna.....(och drömmer!!) Min sambo är ganska så trött på dom nu. Han får ju sitta och översätta det som jag inte kan förstå av det Holländska språket!! :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 050
Senast: Qelina
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 517
Senast: Lobelia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp