Bästa frottéhanddukarna?

Sassy

Trådstartare
Inspirerad av handdukstråden inser jag att det verkligen är dags att köpa nya handdukar. :angel:
Det verkar ju slå lite högt och lågt vilka som håller bra kvalitet (och tyvärr kan ju sådant förändras över tid också så det som var bäst vid förra inköpet är väl inte mycket att gå på), så kom med era bästa tips!

På kravlistan står:
-tjock och mjuk kvalitet, (minst 600 g)
-bra hållbarhet
-finnas som badlakan, ca 100*150 cm
-finnas i hyfsat många färger.

Jag har kollat lite på Pelle vävare och Mille Notti, men förstnämnda har fått sådär betyg i tester (krymper mycket, vilket iofs är okej om det inte drar sig nånstans) och Mille Notti hittar jag inget om. Andra välkända alternativ är ju tex Gant och Lexington, men är de verkligen motsvarande bra (och är de tillräckligt tjocka)? (Lexington har så ful logga också, men man kan ju inte få allt O_o)

Det är absolut inget viktigt att det är något "märke", så länge de går att få tag på som privatperson på ett rimligt sätt. Tyvärr finns ju de finare hotellvarianterna sällan i roliga färger, annars brukar de hålla bra kvalitet.
 
Förtydligande: det är inte så viktigt att den är tjock som i "långluggad", snarare riktigt tätvävd och med en mjuk kvalitet på bomullen. Helt ok med en som drar åt det normaltjocka hållet om allt annat stämmer.
 
Jag är väldigt förtjust i Hemtex Hotel Selection :love: Har ett gäng både små och stora handdukar från denna kollektion, och de håller sig fina tvätt efter tvätt, tumling efter tumling.
Dessa är dock åt det något tjockare och fluffiga hållet.
 
Inspirerad av handdukstråden inser jag att det verkligen är dags att köpa nya handdukar. :angel:
Det verkar ju slå lite högt och lågt vilka som håller bra kvalitet (och tyvärr kan ju sådant förändras över tid också så det som var bäst vid förra inköpet är väl inte mycket att gå på), så kom med era bästa tips!

På kravlistan står:
-tjock och mjuk kvalitet, (minst 600 g)
-bra hållbarhet
-finnas som badlakan, ca 100*150 cm
-finnas i hyfsat många färger.

Jag har kollat lite på Pelle vävare och Mille Notti, men förstnämnda har fått sådär betyg i tester (krymper mycket, vilket iofs är okej om det inte drar sig nånstans) och Mille Notti hittar jag inget om. Andra välkända alternativ är ju tex Gant och Lexington, men är de verkligen motsvarande bra (och är de tillräckligt tjocka)? (Lexington har så ful logga också, men man kan ju inte få allt O_o)

Det är absolut inget viktigt att det är något "märke", så länge de går att få tag på som privatperson på ett rimligt sätt. Tyvärr finns ju de finare hotellvarianterna sällan i roliga färger, annars brukar de hålla bra kvalitet.

Christy och Sheridan. Jag har inte hittat några andra handdukar som håller måttet i längden. Christy har många olika serier men man får läsa på lite.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 467
Senast: lady_vip
·
Dressyr kan tänka mid att betala runt 400:- för ett snyggt och bra schabrak. schabraket ska vara: *vitt *tjockt och gärna lite fluffigt *ev...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: pink_angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp