Bästa köttbullereceptet

sthu

Trådstartare
Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte jag variera mig!

Vilket är det bästa köttbullereceptet?

(Jag använder formbar vegofärs, så om någon sitter inne på ett vegetariskt (eller ännu hellre veganskt) recept blir jag lycklig, men alla är välkomna!)
 
River löken ist för att hacka, tycker inte om hela lökbitar i mina köttbullar men vill ha smaken ^^ har också i 1 ägg, mjölk, ströbröd, salt & peppar. Jag blandar mjölk och ströbröd med kryddorna och låter stå att dra lite innan jag blandar med färsen. Mängd har jag dålig koll på men en skvätt mjölk och nån matsked ströbröd kanske.
I år kanske jag prövar med kryddpeppar/ muskot & kanel ☺️
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
825
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
436
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 852
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 705
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp