Bästa sättet att hålla sig hårfri en längre tid?

Torparn

Trådstartare
Jag ska snart ut och resa med en gammalt ragg som flammat upp igen och jag är galet nervös :p
Kruxet är att vi ska bila och bo mestadels i bilen eller i tält = dåligt med duschar och eluttag. Man vill ju trots allt hålla sig lite snygg och fräsch ändå, så jag som annars brukar hålla mig till rakhyveln tänkte investera i någon slags epilator eller liknande, alternativt eventuellt boka tid på en salong för någon behandling.
Jag lever dock lite på budget nu eftersom pengar sparas till resan, plus att vattenpumpen i huset just pajat, så dyra behandlingar är egentligen inte prio ett just nu..

Vad är era bästa tips eller rekommendationer för att hålla håret stången under sisådär två veckor? På både ben och hrm.. andra ställen :D
 
Jag ska snart ut och resa med en gammalt ragg som flammat upp igen och jag är galet nervös :p
Kruxet är att vi ska bila och bo mestadels i bilen eller i tält = dåligt med duschar och eluttag. Man vill ju trots allt hålla sig lite snygg och fräsch ändå, så jag som annars brukar hålla mig till rakhyveln tänkte investera i någon slags epilator eller liknande, alternativt eventuellt boka tid på en salong för någon behandling.
Jag lever dock lite på budget nu eftersom pengar sparas till resan, plus att vattenpumpen i huset just pajat, så dyra behandlingar är egentligen inte prio ett just nu..

Vad är era bästa tips eller rekommendationer för att hålla håret stången under sisådär två veckor? På både ben och hrm.. andra ställen :D
Ni ska ut och kampa och du funderar på hur du ska hålla dig hårfri? Bo i bil och tält med dåliga hygien möjligheter känns som att just hårigheten kommer vara det minsta man behöver tänka på.
 
Jag skulle säga vaxa! Funkar grymt bra tycker jag!

Aha, hemma eller på salong menar du? Känns som att jag skulle totalfaila på att vaxa själv, men det kanske inte är så svårt som jag tror?:)

Benen känns som att jag skulle kunna klara av att epilera, den smärtan kan jag stå ut med. Men fiffi och armhålorna..? :crazy: Aaaoooch! Där skulle jag kanske iofs kunna investera i en riktig vaxning..
 
Aha, hemma eller på salong menar du? Känns som att jag skulle totalfaila på att vaxa själv, men det kanske inte är så svårt som jag tror?:)

Benen känns som att jag skulle kunna klara av att epilera, den smärtan kan jag stå ut med. Men fiffi och armhålorna..? :crazy: Aaaoooch! Där skulle jag kanske iofs kunna investera i en riktig vaxning..

Vaxa för guds skull inte fiffi själv!! Gå till en duktig salong, bor du i sthlm kan jag tipsa!
 
Jag ska snart ut och resa med en gammalt ragg som flammat upp igen och jag är galet nervös :p
Kruxet är att vi ska bila och bo mestadels i bilen eller i tält = dåligt med duschar och eluttag. Man vill ju trots allt hålla sig lite snygg och fräsch ändå, så jag som annars brukar hålla mig till rakhyveln tänkte investera i någon slags epilator eller liknande, alternativt eventuellt boka tid på en salong för någon behandling.
Jag lever dock lite på budget nu eftersom pengar sparas till resan, plus att vattenpumpen i huset just pajat, så dyra behandlingar är egentligen inte prio ett just nu..

Vad är era bästa tips eller rekommendationer för att hålla håret stången under sisådär två veckor? På både ben och hrm.. andra ställen :D
Jösses, om han inte fattat det redan så är du antagligen vuxen = hår både här och där. Klarar varken han eller du av att du har passerat puberteten så föreslår jag att ni tar två tält med er. :idea: :up:
 
Jag epilerar benen samt bikinilinjen. Går till salong då och då och vaxar allt.

Kruxet med vaxning/epilerar är väl att man får bäst efter att det är gjort ett par gånger.
 
Jag epilerar benen samt bikinilinjen. Går till salong då och då och vaxar allt.

Kruxet med vaxning/epilerar är väl att man får bäst efter att det är gjort ett par gånger.

Tack :)
Ja jag är ju ute lite sent såklart, men det får bli vad det blir. Det lutar åt att epilera benen och vaxa muttan och armhålorna med hjälp av proffs!
 
Tipsar om Clinic divine, finns flera salonger i sthlm, alla är bra!
Topp, tack snälla! Jag ska kolla upp det :) Jag vill gärna komma till ett proffsigt ställe, det känns ju inte helt bekvämt det här med att slänga upp underlivet framför en helt okänd (säger hon som har piercat sig två gånger i sagda underliv, men det var en helt annan sak :p) så jag betalar hellre lite mer men vet att jag kommer till ett bra ställe.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp