Bästa smultronstället i Stockholm för pick-nick

Singoalla

Trådstartare
Har ni några bra pick-nick spots i Stockholm?
- Nära vattnet helst
- Inte på tok för långt från T-centralen, gärna max 15 min med tunnelbana/spårvagn/buss
- Gärna ganska lugnt och inte någon party-park som typ Rålis

Hit me with your best förslag :bow:
 
Har ni några bra pick-nick spots i Stockholm?
- Nära vattnet helst
- Inte på tok för långt från T-centralen, gärna max 15 min med tunnelbana/spårvagn/buss
- Gärna ganska lugnt och inte någon party-park som typ Rålis

Hit me with your best förslag :bow:

Jag gillar Rosendals Trädgårdar på Djurgården. Men det är inte jättenära vattnet och det brukar vara en del folk.
Finns ju dock flera små platser på Djurgården där man kan slå sig ner.

Långholmen är också mysigt, där kan man sitta typ precis vid vattnet och även bada om man vill.

Ta båten ut till Fjäderholmarna? Tar 20 min från Nybrokajen.
 
Hagaparken är visserligen välbesökt, men så rymlig att det går att hitta en egen lugnare plats.

En av mina favoriter är Bergianska trädgården. Promenera från Universitetets tunnelbanestation. Gratis så länge ni inte vill titta i växthusen, intressanta växter, nära vattnet, lugnt och mycket vackert. Om inte rododendronen har blommat ut nu, så skynda dit för att bevittna färgexplosionen.

I Humlegården har vi haft långa, trevliga smygpicknickar.
 
Hagaparken är visserligen välbesökt, men så rymlig att det går att hitta en egen lugnare plats.

En av mina favoriter är Bergianska trädgården. Promenera från Universitetets tunnelbanestation. Gratis så länge ni inte vill titta i växthusen, intressanta växter, nära vattnet, lugnt och mycket vackert. Om inte rododendronen har blommat ut nu, så skynda dit för att bevittna färgexplosionen.

I Humlegården har vi haft långa, trevliga smygpicknickar.

Hur åker man snabbast till Hagaparken egentligen? Har alltid fått för mig att det är langt gångavstånd från vart man än hoppar av :crazy:
 
Hellasgården? Buss från Slussen mot Älta.

Älskar Hellas! Men det blir nog lite långt tyvärr, även om bussen går snabbt så blir det ju lite tunnelbana + gångavstånd + tidsmarginaler. Skulle jag inte ha någon tid att anpassa mig efter så hade det definitivt blivit där! Grillade med jobbet där förra sommaren, var såååå mysigt.
 
Jag gillar Rosendals Trädgårdar på Djurgården. Men det är inte jättenära vattnet och det brukar vara en del folk.
Finns ju dock flera små platser på Djurgården där man kan slå sig ner.

Långholmen är också mysigt, där kan man sitta typ precis vid vattnet och även bada om man vill.

Ta båten ut till Fjäderholmarna? Tar 20 min från Nybrokajen.

Djurgården är alltid en favvo! Har blivit många långa helgpromenader där :) Långholmen med. Fjäderholmarna har jag faktiskt aldrig varit på men hört mycket bra om! Men det blir nog också när det finns lite mer tid!
 
Hur åker man snabbast till Hagaparken egentligen? Har alltid fått för mig att det är langt gångavstånd från vart man än hoppar av :crazy:

Nej, inte är det väl långt gångavstånd? Kliver du av vid Haga norra så har du ungefär 300 m till fältet där Koppartälten ligger. Från Haga södra så är det lite längre, men max 1,5 km.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp