Bästa trådlösa hörlurarna

Manji

Trådstartare
Jag söker hörlurar som påminner om peltor ws alert, dvs trådlös och (helt) bullerdämpande med möjlighet att stänga av medhörning. Men som är lite smidigare för användning vid träning, lyssna ljudbok i sängen, ha på kontoret osv.

Finns det ens?
 
Jag har ett par Bose NC 700 som stänger ute väldigt mkt ljud för för mig. Sköna att ha på sig och bra batteritid, så det är väl något i den stilen du får kolla på kanske?
Du får ju inte riktigt samma bullerdämp i ett par noisecancelling lurar som i ett par riktiga hörselkåpor skulle jag tro, men tyst blir det.
 
+1 på de flesta av Bose noise cancelling modeller (QC 35 med BT finns på Blocket från ca 2000 kr), det finns billigare som är nästan lika bra men har inte provat några som är bättre.
 
+1 på de flesta av Bose noise cancelling modeller (QC 35 med BT finns på Blocket från ca 2000 kr), det finns billigare som är nästan lika bra men har inte provat några som är bättre.
Mm, Bose QC 35 II ska väl ha lika bra noise cancelling som den dyrare modellen jag köpte om jag förstår recensionerna rätt. Jag ville mest ha bra mic för telefonsamtal med.
 
Tack för tipset, verkar mycket lovande med att den är lite vattentålig också. Läste några recensioner att röster var svårare att reducera bort men att musik+nc gjorde att det inte hördes så mycket. Hur upplever ni det? Hör man mycket bakgrundssamtal?
 
Tack för tipset, verkar mycket lovande med att den är lite vattentålig också. Läste några recensioner att röster var svårare att reducera bort men att musik+nc gjorde att det inte hördes så mycket. Hur upplever ni det? Hör man mycket bakgrundssamtal?
Hör extremt lite bakgrundsamtal på bussen med hörlurarna.
 
Samtal är litet svårare att dölja/dämpa effektivt än kontinuerliga störljud som fläktar, motorer mm, av flera skäl. Framför allt på grund av sin natur; vårt sinne är präglat och avsett att lystra till, och vara uppmärksam på, just röster vare sig vi vill eller ej. Samtalsljud är även i det frekvensområde som vår hörsel är mest känslig för, också det en naturlig koppling. Sedan är oregelbundna och intermittenta ljud rent allmänt mer "pockande" på vår uppmärksamhet än vad kontinuerliga ljud är. Den rena ljudstyrkan kommer faktiskt en bra bit ner bland alla de faktorer som styr hur störande vi uppfattar ett ljud.
 
Samtal är litet svårare att dölja/dämpa effektivt än kontinuerliga störljud som fläktar, motorer mm, av flera skäl. Framför allt på grund av sin natur; vårt sinne är präglat och avsett att lystra till, och vara uppmärksam på, just röster vare sig vi vill eller ej. Samtalsljud är även i det frekvensområde som vår hörsel är mest känslig för, också det en naturlig koppling. Sedan är oregelbundna och intermittenta ljud rent allmänt mer "pockande" på vår uppmärksamhet än vad kontinuerliga ljud är. Den rena ljudstyrkan kommer faktiskt en bra bit ner bland alla de faktorer som styr hur störande vi uppfattar ett ljud.

Hm....

Så om jag sitter i delat kontor och min kontorsgranne börjar öppna och stänga lådor/dörrar, skrapar med stolar, hostar, lämnar sin telefon som ringer och vibrerar, eller hen får besök och de börjar prata och skratta med varierad ljudnivå (normal till ibland hög) så är det stor risk att de ljuden läcker igenom och/eller stör mig ändå?

Får kanske kolla efter sköna smidiga hörselskydd i sådana fall och leta budgetlurar för musik :( Tänkte jag skulle kunna kombinera detta nu när mina lurar gick sönder.

Jag skulle få eget kontor för ett år sen men nu fick jag veta att jag ska byta kontor igen, till ett delat... Klarar inte av allt oljud och störning! Mummel kan jag ta men hör jag ord så tappar jag bort mig, hör jag folk som kommer in så tappar jag bort mig.
 
Jag har ett par bose nc quite comfort 25, med sladd. Jag brukade sitta på lektioner med musik och hörde inte vad lärare föreläste om :D. Behövde inte alltid ens ha på nc för det. Tycker dom är helt suveräna!
 
Så om jag sitter i delat kontor och min kontorsgranne börjar öppna och stänga lådor/dörrar, skrapar med stolar, hostar, lämnar sin telefon som ringer och vibrerar, eller hen får besök och de börjar prata och skratta med varierad ljudnivå (normal till ibland hög) så är det stor risk att de ljuden läcker igenom och/eller stör mig ändå?
Man kan säga såhär - sådana ljud kommer alltid att störa mer än vad lika starka men kontinuerliga och jämna ljud gör. Men de kommer att störa mindre ju lägre styrka de har. Att maska med musik brukar vara effektivt, men det passar förstås inte alla.
 
Jag har fått testa min kollegas BOSE QC35 II och de är verkligen bra, att människor som pratar bredvid en reduceras till någon form att väldigt lågt mummel är en märklig upplevelse.
 
Jag har ett par SONY WH-1000x M3 och de är suveräna!

Är väldigt ljudkänslig och köpte dem för att kunna få plugga utan en massa störande ljud som element eller en klocka som tickar, och även för att kunna stänga ute barnens oväsen när jag pluggar och de är hemma. De kan låta galet mycket och det hörs inget med noise cancelling och musik på.
Testade nyaste BOSE i butik när jag köpte dessa men för mig var dessa mycket bättre i ljudet samt utestängandet av oljud.
 
Fick testa en kollegas Bose (minns inte vilken modell med de var trådlösa iaf och det var en sådan QC). Vi hade en kollega som gjorde ljud, satt och hummande, pep mm. Jobbigt i ett öppet kontorslandskap. Men de lurarna stängde ute kollegans ljud, de var så sköna att använda!
 
Jag har ett par SONY WH-1000x M3 och de är suveräna!

Är väldigt ljudkänslig och köpte dem för att kunna få plugga utan en massa störande ljud som element eller en klocka som tickar, och även för att kunna stänga ute barnens oväsen när jag pluggar och de är hemma. De kan låta galet mycket och det hörs inget med noise cancelling och musik på.
Testade nyaste BOSE i butik när jag köpte dessa men för mig var dessa mycket bättre i ljudet samt utestängandet av oljud.

Dom (Sony) har min man med och jag har testat dom. Löjligt bra alltså! :bow:
 
Jag har ett par SONY WH-1000x M3 och de är suveräna!

Är väldigt ljudkänslig och köpte dem för att kunna få plugga utan en massa störande ljud som element eller en klocka som tickar, och även för att kunna stänga ute barnens oväsen när jag pluggar och de är hemma. De kan låta galet mycket och det hörs inget med noise cancelling och musik på.
Testade nyaste BOSE i butik när jag köpte dessa men för mig var dessa mycket bättre i ljudet samt utestängandet av oljud.

Jag har SONY WH-1000x första generationen och är mycket nöjd.
Valde Sony lurarna för att dom har bättre ljud än Bose , lika bra Noise cancelling. Det enda Bose var bättre på var materialet som skulle ge skönare passform.
Men upplever inga problem med mina Sony efter flera timmars användning.

Är ljudet viktigast så välj Sony säger jag.
 
Jag söker hörlurar som påminner om peltor ws alert, dvs trådlös och (helt) bullerdämpande med möjlighet att stänga av medhörning. Men som är lite smidigare för användning vid träning, lyssna ljudbok i sängen, ha på kontoret osv.

Finns det ens?

Sony och Bose har likvärdiga modeller som erbjuder det du är ute efter. De skiljer sig något i passformen, så testa i butik för att känna efter vilket märke/modell som passar dig bäst (för mig blev det Sony, Bose klämde åt under örat).
 
Tack för alla synpunkter och tips! Dagens besök i våran enda mediabutik gav inte mycket, fanns inge personal som kunde hjälpa men jag testade sony 1000xm3 och bose qc 35ii som fanns på visning iaf.

Sony var klart bäst brusresucerande upplevde jag, tyvärr skrämde några recensioner mig om att touchen kan spöka vid kyla och micen hade fått halvdåligt betyg... Jag vill inte lägga 3-3,5 tusen på något som inte fungerar klockrent, så det blev bose qc 35ii.
 
Bra val! Både är riktigt bra lurar :)
Först hade jag Bose qc25, uppgraderade till qc35 när de kom, ville ha sladdlösa.
Uppgraderade sen till sonys senaste då jag tycker de har lite bättre ljud.
Men både är ju riktigt riktigt bra! Livet fungerar ju inte utan brusreducering 🙄
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns detta utan att det blir svindyrt? Ett absolut max för min budget är 2000 kronor och det är nästan i överkant. Har ett par...
Svar
14
· Visningar
1 279
IT & mobiler Vilka hörlurar ska jag köpa till min android smartphone? Jag vill ha möjlighet att ha hörlurar i och lyssna på något (t.ex. ljudbok)...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp