bakdel/rygg -muskler

hannah2899

Trådstartare
Nu efter vintervilan har min häst tappat mycket rygg och bakdelsmuskler. Jag försöker variera träningen med klättring, galopp i uppförsbacke, jobba mycket lång o låg, och gymnastikhoppning då och då.. han får även lusern.
Tänkte kolla om någon har något mer tips? Är övergångar en bra övning för rygg/bakdel?

Vanligaste orsaken till att de tappar muskler över rygg och bakdel är för lite proteiner i foderstaten. Och är det så, så hjälper ingen träning alls eftersom det inte finns några byggstenar att bygga muskler av, snarare brist på sådana byggstenar.
Så, börja med att se över foderstaten - är grovfodret analyserat t.ex?

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: Kajsalisa
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka