Bakelitpelham

_Peplis_

Trådstartare
vart hittar man det? Har lånat ett o behöver ett eget.. det kommer från Tyskland, jag hittar bara gummi o vanliga. men jag behöver ett i bakelit.

Sv: Bakelitpelham

_Peplis_ skrev:
vart hittar man det? Har lånat ett o behöver ett eget.. det kommer från Tyskland, jag hittar bara gummi o vanliga. men jag behöver ett i bakelit.

Vilken storlek behöver du? Jag har flera kvar från polotiden, nåt är stämplat Centaur på mun delen, dom andra är *okänd stam*.:banana: :banana: :banana:

Varför vill du ha ett bakelitpelham? Alltså, är det mjukare än ett i metall eller?
Aldrig sett sånt förr.

Hästen gillar det o går bra på det.
Det är ju som ett i gummi fast oböjligt, antar att det är mjukare än metall..fastän bakelit är ju stenhårt som material..hm klurigt.
Jag ska fråga min chef när han kommer hem från Falsterbo.

Vad är det för fördelar med just bakelit?

De är ju hårt som metall nästan, det enda jag kan komma på är att det skulle smaka annorlunda och att det inte blir så kallt som metall?:confused:

men big deal hon vill höra var hon kan få tag på ett bakelit-tjosan inte varför det är bra. Funkar hästen bra på det spelar det väl ingen roll varför??

Öööhhh...:confused:

Så jag får inte vara nyfiken och ställa frågor om bettet?
Det var absolut ingen kritik, utan bara ren okunnighet från mitt håll. Jag vill lära mig!:crazy:

EXAKT

Till en häst som får panik med metall i munnen passar bakelit ypperlig... speciellt om samma häst dessutom inte gillar gummi eller äppelbett heller...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hästen är överkänslig mot gummi/silikon men skulle behöva bettskivor pga känslig hud. Finns det några alternativ?
Svar
9
· Visningar
704
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 101
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka