• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Curtice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 839
C

Curtice

Ni som ger bakjäst till era pållar, är det sådan i tärning eller pulver? Hur mycket om dagen? Ger ni det alltid eller bara perioder?

Ska ju flytta madamen, och iom det blir det foderbyte, tänkte att det kunde vara bra för att förebygga magproblem...

Sv: Bakjäst

Man kan ge vilket som. 10 g om dagen räcker har jag för mig någon sa en gång. Kolla i de gamla trådarna.
Jag har gett i över en månad nu, men vet inte hur länge man ska hålla på. Antar att det är som för vanlig foderjäst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: tanten
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: Hello
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 670
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka