S
Sessiagh
Plockade fram min gamla bakmaskin ur gömmorna. Det är en El-Gennel Breadmaker från artonhundrafrösihjäl... (90-tal i alla fall... ). Men! Jag hittar ingen instruktionsbok, den har mystiskt försvunnit. Recept har jag men det hjälper inte om jag inte kommer ihåg hur den fungerar. Någon som kan hjälpa mig?
Hur blandade man ingredienserna? Bara att hälla i eller skulle torrjästen blandas upp med mjölet först?
Hur ställde man in timern? Hur var det den räknade? Timmar kvar tills brödet skulle vara klart eller timmar kvar tills baket skulle sätta igång?
Och de där knapparna med program... var basic bread vanligt bröd på vetemjöl?
Någon som minns och skulle vilja hjälpa mig? Måste bara baka ett bröd i den för att komma ihåg varför den förpassades in i en skåphörna...
/Sessiagh
Hur blandade man ingredienserna? Bara att hälla i eller skulle torrjästen blandas upp med mjölet först?
Hur ställde man in timern? Hur var det den räknade? Timmar kvar tills brödet skulle vara klart eller timmar kvar tills baket skulle sätta igång?
Och de där knapparna med program... var basic bread vanligt bröd på vetemjöl?
Någon som minns och skulle vilja hjälpa mig? Måste bara baka ett bröd i den för att komma ihåg varför den förpassades in i en skåphörna...
/Sessiagh