Banan till kanin?

Ferrari

Trådstartare
Är det någon som vet om det är bra att ge sina kaniner banan lite då och då?? Asså, de får inte varsin hel banan, utan får en liten bit var... Är banan farligt?? Eller giftig för kaniner på något sätt?
Tacksam för svar
// ;)

Sv: Banan till kanin?

Min kanin ÄLSKAR banan!
Det beror på vad de har ätit som liten, de kan bli lite kräsna med åren och vill inte gärna prova nya saker. Men det är absolut inte farligt.

Det är inte farligt, men hur bra är det?? I en banan finns lika mycket fett som i tio salladshuvuden! Visst kan man ge ibland, men jag skulle inte ge så ofta som varje dag!!

Mina marsvin och kaniner älskar banan, men de får det inte särskilt ofta.

Alla kaniner tål inte banan (har varit med om att en kanin blev lös i magen av att provsmaka banan). Men om din kanin både tål och tycker banan är det jättebra att ha denna frukt som "godis".

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 209
Senast: Asko
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka