Bukefalos 28 år!

Bantartips...

Sv: Bantartips...

Nåt som är väldigt viktigt vid bantning av labbar är motion!!! (Fast det antar jag att du redan visste).
Vår tik väger 29 kg och hon är inte tjock. Däremot väger muskler mer än fett....som tur är!
Lycka till med bantningen!
 
Sv: Bantartips...

Aha intressant att läsa. Trist att pälsen blivit sämre. Men det blir väl så när det är så lite fett i maten :( Funderar om det skulle fungera med vetegroddsolja eller nått sånt, men det är länge sedan jag mixtrade med sådant. Har aldrig behövts (hitills) på mina hundar.
 
Sv: Bantartips...

Hejsan!
Vi har en labbe som vägde tre kilo för mycket och då tänker man ju att det är inte så farligt men då sa veterinären att det motsvarar nästan 12 kilo för mycket om det varit på en människa och då blev det plötsligt mycker värre....och just nu mat stäjkar våran Labbe...han har annars varit MYCKET mat glad men nu äter hon inte alls och det kan bero på att hon svalt en hl kykling med ben och hela :devil: -la skiten. det är ju mycket farligt för en hund att äte fågel ben eftersom det offtas flisar sönder hela magen och man måste avliva hunden men labbar har ju en av de starkaste magarna så vi hoppas att det ska gå bra...
// Sanna
 
Sv: Bantartips...

jag tycker inte om ordet banta..de betyder ju lite olika för olika personer. en del tycker att banta är när man drar ner jätte mycket på maten och motionerar de mera. medans jag tycker att man inte ska dra ner på maten så mycket tänk mer på vad du stoppar i din hund är fodret bra? jag tycker att "färdig foder" eller vad man ska kalla det inehåller väldigt mycket onödiga sáker delvis onödigt med fett. hunden måste bli mätt och ändå orka med. det är klart att det är bra med promenader och motion men dra inte ner på maten för det, byt istället till någon annan mat som är lite nyttigare, vi ger våra kött och grönsaker och kompleterar även med avorio ris + ger tillskott av minerlaer kalk, vitaminer, nypon pulver, blodpulver m.m

:banana: lycka till.. :)
 
Sv: Bantartips...

jag tycker inte om ordet banta..de betyder ju lite olika för olika personer. en del tycker att banta är när man drar ner jätte mycket på maten och motionerar de mera. medans jag tycker att man inte ska dra ner på maten så mycket tänk mer på vad du stoppar i din hund är fodret bra? jag tycker att "färdig foder" eller vad man ska kalla det inehåller väldigt mycket onödiga sáker delvis onödigt med fett. hunden måste bli mätt och ändå orka med. det är klart att det är bra med promenader och motion men dra inte ner på maten för det, byt istället till någon annan mat som är lite nyttigare, vi ger våra kött och grönsaker och kompleterar även med avorio ris + ger tillskott av minerlaer kalk, vitaminer, nypon pulver, blodpulver , honung. och vissa mål ger vi gröt med nötter och banan.

:banana: lycka till.. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp