Bukefalos 28 år!

Bara jag som minns?

McFlurry

Trådstartare
Jag har svaga minnesbilder från ett klipp min mormor hade på ett VHS-band som jag kollade på hos henne när jag var liten. Det var någon form av julinspelning som jag minns att jag älskade att kolla på. Mormor gick bort för över 10 år sen och några gamla VHS-band finns inte kvar. Så efterlyser här på buke nu :D

Det jag vet/minns:
- Inte tecknat, men med skådespelare
- Antar att det hade sänds på SVT, i början av 1900-talet. Vill minnas att det även fanns klipp från Kurt Olssons Jul på bandet men är inte helt hundra på det.
- Började med att ett gäng män som jobbade i smedja sjöng Staffan var en stalledräng och började göra i ordning sina hästar.
- Ett/flera barn är där och tittar på när männen gör i ordning hästarna
- Männen sitter upp och rider iväg
- Barnen går hem och börjar baka pepparkakor tror jag, och sjunger En sockerbagare

Jag vill minnas att det kändes som att männen var uppe i gryningen och sådär, så kanske är någon koppling till ett luciafirande?

Någon annan som minns? Jag har alltså inte sett detta klippet på ungefär 15 år så mina minnen behöver inte vara helt korrekta. Men just att männen gjorde i ordning hästarna och red iväg minns jag tydligt, jag har älskat hästar sen jag föddes så allt på TV som innehåller hästar var det bästa jag visste!

Hade såklart varit roligt att få se detta klippet igen men för att kunna spåra lite mer kring det behöver jag mer info... Så nu hoppas jag som sagt på buke ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp