Barbacka gjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare buddy86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 995
B

buddy86

vad är det? är det bara som en gjord som man har runt täcket, som påminner om ett säkerhets bälte eller är det en mer elastisk eller något helt annat? vad har ni och spänner fast under barbacka gjorden? ett shabrak eller vad? finns det något annat som nan kan ha förutom chabrack, voilok och täcke? tacksam för svar.

Om jag har gjord när jag rider barbacka brukar jag ha en sådan här gjord. Och om jag har något under den brukar jag ha ett schabrak. Eller en vojlock.
För det mesta rider jag barbacka utan något alls, tycker man sitter bättre och frå bättre balans då.

Här är en barbackagjord Du färster stiglädrena i de fyrkantiga sakerna....Jag tycker att man får lite stolsits med denna gjord och att själv saken med att rida barbacka försvinner..men det är skönt att ha som en extra säkerhet ibland ;)

trodde lixom att hela grejjen med att rida barbacka var att just RIDA BARBACKA!! :crazy:
en "tjuvrem" kan man ju ha...
kanske ett täcke om hästen e lite frösen av sig...
men att hålla på och sätta gjordar med stigbyglar och grejjer??!! Nä tack... :D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka