Bukefalos 28 år!

Barbacka gjord?

B

buddy86

vad är det? är det bara som en gjord som man har runt täcket, som påminner om ett säkerhets bälte eller är det en mer elastisk eller något helt annat? vad har ni och spänner fast under barbacka gjorden? ett shabrak eller vad? finns det något annat som nan kan ha förutom chabrack, voilok och täcke? tacksam för svar.
 
Om jag har gjord när jag rider barbacka brukar jag ha en sådan här gjord. Och om jag har något under den brukar jag ha ett schabrak. Eller en vojlock.
För det mesta rider jag barbacka utan något alls, tycker man sitter bättre och frå bättre balans då.
 
Här är en barbackagjord Du färster stiglädrena i de fyrkantiga sakerna....Jag tycker att man får lite stolsits med denna gjord och att själv saken med att rida barbacka försvinner..men det är skönt att ha som en extra säkerhet ibland ;)
 
trodde lixom att hela grejjen med att rida barbacka var att just RIDA BARBACKA!! :crazy:
en "tjuvrem" kan man ju ha...
kanske ett täcke om hästen e lite frösen av sig...
men att hålla på och sätta gjordar med stigbyglar och grejjer??!! Nä tack... :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Fazeem
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 903
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 865
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 007
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp