barn med hund- snabbt svar tack!

MiniLi

Trådstartare
Vad brukar det vara för åldersgräns vid barn med hund på utställning? Är det max 15 år?

Måste hunden vara anmäld till den "vanliga" utställningen för att man ska få vara med? Eller kan man delta bara i barn med hund?

Tacksam för snabbt svar!

Sv: barn med hund- snabbt svar tack!

Brukar stå i PMet till utställningen. Sådant går "alltid" att hitta på arrangerande klubbs hemsida.

Jag hittar ingen info alls. Inte ens telefonnummer där man kan nå dem under utställningsdagen.
Tänkte att det borde finnas generella regler?

Det är en utställning skapligt nära och min sambos lillasyster är sugen på att vara med..

Man brukar inte behöva vara anmäld och oftast är det 2 klasser där man delar upp barnen i 2 olika klasser beroende på ålder. 15 år brukar vara max.

Tack!
Vi chansar väl och åker vid lunch, bra träning för hunden om inte annat att vara bland allt folk :)

Sedan är det inte alltid som det ordnas barn med hund heller.
Se dock till att ha med hundens vaccinationsintyg när ni åker!

Jo, på hemsidan står det att man kan anmäla till barn med hund på plats. Så långt har jag koll, men sen hittar jag inget pm eller annan info.
De har åkt nu och har med alla papper så jag hoppas det ska gå bra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 109
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 269
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma