Barnaktiviteter i Varberg och söderut.

vilse

Trådstartare
Den 29-30 januari kommer vi befinna oss Varberg.
Men - vad finns det att göra i Varberg? :p

Aktiviteterna skall passa barn i 2-3 års åldern.

Den 30 ger vi oss hemmåt igen (Landskrona), så vet ni någon bra aktivitet för hela familjen på vägen hemåt så bidra gärna med det också :) (falkenberg, halmstad, båstad, ängelholm, helsingborg)

Får gärna vara "lite större" aktiviteter, dvs halvdagsutflykter så det inte blir en massa körande hit och dit :)
 
Nu efter jul så kanske det finns lite mer folk här som har tid att hjälpa mig? :D
 
Halmstad Arenas bad och Busfabriken i Halmstad är två grejer jag kommer på spontant.

I Varberg finns även brukets lekland som kanske kan vara kul.
Öströö fårfarm är mysigt, men ev inte öppet.

Samma sak med Stättared, som ändå ligger relativt nära Varberg. Himla mysigt ställe med djur men ev händer inte så mycket just nu.
 
Alldeles vid fästningen finns det en ny fin lekplats som heter Spööökitetsparken med spöktema.
Just nu är det ju ganska dött tyvärr. Det finns ett badhus i stan, men det är ingen höjdare tyvärr.
Lekstugan på bruket, som killaloe skrev, där finns det också bowling och en trevlig lunchrestaurang också.

I Laholms badhus har de byggt upp ett 60m2 stort badland för små barn med varmare vatten och med djungeltema, där är djur som sprutar vatten, vattenkanoner, en liten vattenkana, en minibubbelpool och små pooler i olika djup mm. Utöver det har de en 25m och en mellandjup bassäng också.
Arenabadet i Halmstad har mindre som så små barn kan bada i lite mer självständigt och bottna. Det är bara en liten del av den stora djupa aktivitetspoolen som är avgränsad till de små och om det är öppet in till undervisningspoolen. Men där finns ju häftigare vattenrutchkanor om de åker tillsammans med en vuxen. Så det är lite vad ni är ute efter.
 
Finns inget att göra i Varberg såhär års! :p
Om ni vill bada finns väl inget äventyrsbad, men om annat duger och ni blir desperata på något att göra så finns Håstens simhall, där har dom iaf en egen bassäng för barn och en liiten extra varm och grund för små barn, iaf när jag fortfarande bodde här.
Varmbadhuset, fast det verkar höra ihop med nåt gym idag? Kusthotellet, men där är nog rätt dyrt och säkert mer spaigt än när jag var där som barn och flängde runt...

Måste tipsa om Hotell Havanna för er vuxna! På Asia spa kan man också bada... Hotell Gästis har Leninbadet (nu snöade jag helt in på bad.. ja, jag älskar att bada...)

Men ja, fästningen är spännande!
 
Jag har hört att Flygmuseet i Ängelholm ska vara värt ett besök och väldigt barnvänligt. Kanske kan vara värt att kolla in, lite beroende på vad era och barnens intressen är.
 
På spa anläggningarna kan det vara så att barn inte är välkomna. På Asia är det så förutom några veckor på sommaren när det är familjeveckor.
 
Jag har hört att Flygmuseet i Ängelholm ska vara värt ett besök och väldigt barnvänligt. Kanske kan vara värt att kolla in, lite beroende på vad era och barnens intressen är.
Och är ni åndå i Ängelholm @vilse så är järnvägsmuseet trevligt. Där finns det en del att göra för barn också har jag för mig, typ "köra" ånglok, bygga järnväg, gå i gamla vagnar och trycka på knappar till modelljärnvägen :)
 
Ang spa så är barnen inte välkomna dit. Jag och min mor ska dock dit :D

Sitter och kollar upp de aktiviteter ni föreslagit, ni får gärna komma med mer förslag. Behöver absolut inte vara bad :)
 
Den 29 är det sjalträff på Brukets lekland, om man bär/vill bära barn i sjal.
Annars har jag ännu inte så stor koll på Varberg, jag har inte bott här så länge än :p

Men idag var det sjukt mkt folk på stan i vart fall :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp