Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Tack ändå :)! Misstänker när jag tittar på bilden att den hade varit för stor ändå, men den var fin! De enda två lite rejälare vagnarna som jag hittills har konstaterat går in är just min Brio Sing och Teutonia Timmyn. Sen finns det ju småsulkies o lättare cityvagnar som säkert skulle få plats oxå, men det är ju av andra skäl inte aktuellt.

Undrar om Toyota Avensis har kort bagageutrymme månntro... Vet ju andra som får in vagn (visserligen på högkant, men OK då) o hundbur bredvid varandra, men i vårt fall får inte vagnen ihopfälld vara mer än 85 cm lång o det är inte mga modeller som är så korta.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Jag mäter den till dig på torsdag, vore det bråttom kan jag be sambon mäta längden. Men det låter på dig som att du är i tidigt funderingsstatium ännu. :laugh:
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Tusen tack! Inte bråttom alls!
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Vi har en Timmy. Underbar säger jag bara!!!

Alice var hmm.. det var snö... kanske hmm... 10 mån säger vi, när vi köpte den. Vi behövde en ny sitt vagn som fick plats i bilen. Efter undersökningar via internet valde vi mellan T Timmy, EL Citycross, Brio Race och Carena Free.

Carenan lät mycket i suffletten krånglig att fälla ihop. Brion hade konstigt handtag i gummimaterial som man fastnade i... EL kändes låg och bred. Timmyn underbar!
Har inte hittat några nackdelar med den, förutom att det inte går att vända handtaget, men det gör inget. Alice tycker det är toppenkul att titta upp genom takfönstret på mig.

Vi bor på landet och den fungerar kanonbra på alla vägar.
Extra kul är att det går att fälla ner handtaget så lågt att Alice kan köra vagnen själv :D
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

KL o tack för alla svar!

Här har det gått undan i svängarna... Hittade en -07:a T Timmy på Blocket för 1500 bara två mil bort i går kväll, var o kikade på den o köpte den i förmiddags. Tänkte att om han inte gillar att åka framåt så får jag väl ställa undan den tills han är mogen för det helt enkelt. Det verkar dock inte vara några bekymmer hittills; han åkte på stan o var nöjd och somnade sedan i det härliga fulla liggläget och sov längre än han brukar i vagnen :). Dessutom var suffletten kanon o gick att dra fram massor som solskydd, och vagnen är lättkörd o lättihoppackad o i mkt gott skick :). Tror det blev bra, faktiskt :).
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Tyvärr inte, men det finns på www.teutonia.de . Min -07:a är idenstisk med årets upplaga, tror bara att de ändrat lite färger mm. Vår är svart med röd liggdyna o går utmärkt in i pyttebagaget :)
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Vi vände när sonen var ca 15 månader. Jag hade ambition att han skulle åka mot mig så länge som möjligt. Men han hängde över kanten för att se framåt och bara gallskrek om han inte fick det.

Sådär gjorde min också, fast tidigare. Jag höll på och bytte fram och tillbaka så han satt mot mig för det mesta men vänd framåt ibland, och innan han var året hängde han ut över kanten och skulle kolla åt andra hållet. Jag var inte det minsta intressant. För min egen del hade han gärna fått sitta åt mitt håll tills han är 6-7, jag vill ju titta och prata hela tiden!
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

Bilder från invigningen av vagnen.

P2020031.jpg


P2020035.jpg


P2030037.jpg
 
Sv: Barnet vänt i från sig - Teutonia Timmy - erfarenheter?

+ AKO

Tack, vi gillar färgen skarpt.

Och ungen är bara underbar! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • TMS häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp