Jag gillar inte tanken på inbjudan till en tillställning där barn inte är välkomna, med det inte sagt att jag inte skulle gå. Det beror helt på hur det löser sig med barnvakt. Dottern hade blivit jätteglad av att vara med mormor en kväll t.ex. sen anser jag verkligen inte att man har rätt att bli sur för det. Man kan ju bara tacka nej.
Jag var på en sysslings barnfria bröllop. Med barn. Han ringde och frågade hur det såg ut för oss och berättade om deras tanke med barnfritt då barnen i deras "vanliga" omgivning var väldigt gapiga. Jag kände mig trygg med att hon inte skulle förstöra något genom höga röster och så även att det ligger i mitt intresse att de tycker om vårt barn varför vi får lösa situationer genom att ta bort henne om hon för oväsen vid olämpliga tillfällen. Anledningen till att vi var undantag var att det inte var ett alternativ att lämna dottern i Sthlm för en resa till Köpenhamn och han så det första han sa när han ringde att han förstår att det är svårt att lösa situationen iom att vi kommer så långväga ifrån och dottern bara var 1.5 och det viktigaste var att vi kom tyckte han. Brudparet frågade om de kunde lägga en beställning på ett lika lugnt och trevligt barn som vi hade när kvällen började lida mot sitt slut