Barnvaktslön

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjunet

Jag har nyss lagt till mig i Barnpassning.se's databas och tänkte senare annonsera i dagstidningen angående barnpassning. Men nu undrar jag vad som är en skälig lön?
 
Sv: Barnvaktslön

Det fanns inga barnvakter i mitt område :(

Jag vet att mina kompisar som haft barnvakter har betalt mellan 30 och 60 kr beroende på ålder, erfarenhet, var barnen är och vad som ingår för förmåner för barnvakten (tex fri mat, snacks etc)

Den högre avgiften för en ordinarie förskolelärare som tar emot barnen hemma hos sig, den lägre för en tonåring som passar i barnens hem och får uppdukat mysmat och film.

Typ.
 
Sv: Barnvaktslön

Jag har inte suttit barnvakt för mindre än 300 men det beror på hur länge.Vanligtvis blir det ju hela kvällen å halva natten om föräldrarna är å festar.
När jag å brorsan hade barnvakter när vi var små betalde mamma å pappa 500.
Skulle absolut inte jobba för tex 30 spänn eller så, det är pengar man kan vara utan liksom :smirk:
 
Sv: Barnvaktslön

Nu är mina barn så stora men för några år sedan när det var aktuellt, så hade dagmamman semester och jag skulle jobba. Den enda barnvakten jag hittade (15-årig tjej, jätteduktig) ville ha 50 kr/tim. Inte alls orimligt meeeen jag själv tjänade bara 75 kr/tim innan skatt och hade 7 mil t o r till jobbet. Så jag fick ner det till 40 kr/tim tror jag, men som sagt, detta var nog 7 år sedan.
Så jag hade ju inte precis ngn hög timlön på mitt jobb med barnvaktskostnaden avdragen men det var ju en tillfällig lösning, ett par veckor tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 632
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: niardasp
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 240
Senast: gulakatten
·
Bukefalos Detta är bara ett exempel av många underde senaste ca två veckorna. Kom upp för mig alldeles nyss... O_o Undrar varför??
Svar
9
· Visningar
965
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp