Bäst före

Constance

Trådstartare
Hur noga är ni med att kolla bäst före datum på era hästvårdsprodukter?
Följer ni det eller kastar ni produkterna för att datumet har passerat?
Gör ni olika för olika sorters produkter?

Sv: Bäst före

Jag tillhör nog dem som inte alls bryr mig särskilt om bästföre-datum. Jag använder glatt produkter sålänge som det inte märks att de gjort sitt. Jag har faktiskt aldrig någonsin stött på problem av att använda produkter som har gått "över tiden".

Överblivna mediciner, ögonsalvor/droppar och antibiotikapreparat kasserar jag dock omgående då behandlingsperioden löpt ut.

Sv: Bäst före

Så länge det inte ändrat utseende, lukt och färg så använder jag nog det om jag inte köpt nytt.
Men inget som ska in i sår eller ögon.

Har gjort en rensning ganska nyligen och hade 2 flaskor blåspray som gick ut 2006 :o Eftersom jag köpt nytt så slängde jag det.
Sen om jag har lika tur som jag haft tills nu, så kan jag slänga den år 2015 oanvänd.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 983
Senast: EZMK
·
Kropp & Själ Köpte en ansiktskräm med kort datum i november, sista dec -24 gick den ut. Det står inget datum på burken och det är en sån som man inte... 2
Svar
20
· Visningar
931
Senast: Pegasus63
·
Mat Jag gjorde köttfärssås i söndags och la allting i en stor plastlåda med lock. Jag tror det var någon/några dagar kvar på bäst... 2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: starcraft
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka