Sv: Bästa bilderna
Jag kan göra ett försök!
Hon är avslappnad och går med egen motor i lugn jogg på vägen. I just detta ögonblick joxxar hon dock lite med bettet (som hon alltid gör, vet inte varför) och blir lite spänd i nacken, ögonblicksbild. Eftersom hon jobbar självständigt kan jag sitta avslappnat och rida med henne utan att driva i vartenda steg eller ta i tyglarna. (Lite konstig vinkel på bilden också, hon ser lite oproportionerlig ut.)
Jag sitter som en hösäck. Japp, då fick vi det ur världen! Vidare till hästen!

Hon går i ens stadig form, rund rygg och i ett lite snabbare tempo. Tyglarna kan vara långa utan att hon drar iväg, och bakkärran är under henne och hon skjuter på.
En liten tävlingsbild.
Jag gillar denna bilden, eftersom vi håller på att rygga ut mellan två bommar. Mina tyglar är långa och hon ryggar utan att jag tar i henne, endast med hjälp av lite skänklar. Tror dock att jag i just detta ögonblick är påväg att stanna henne ur ryggningen eftersom jag har lutat överlivet lite frammåt.
Inte direkt westernridning men ändå

Vad jag ville visa med denna bilden är bara att om man rider enligt westerntänket, och styr sin häst med sits och skänklar och han rida den mesta tiden utan att ta i tyglarna, då kan man tillslut plocka av all utrustning och rida ändå. Styrningen sitter i bäckenet och det har man ju kvar!