Bästa bilderna

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Mandh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 831
M

Mandh

jag rider inte western, men jag tycker det är otroligt spännande, och jag har väl provat lite mest på skoj eftersom hästen jag rider blev tränad i western förr. så nu skulle det vara jätte kul om ni kunde ladda upp era ridmässigt sätt bästa bilder och kanske ge några rader om varför ni valde just dessa

plus att jag vill se bilder på alla fiiiina westernhästar :banana::bump:

Sv: Bästa bilderna

jo jag vet, fast jag vill ha en förklaring om det ridmässiga om man säger så. och jag vill bara ha ett par bilder från varje, inte bildbomber om man säger så :)

23718577.jpg

Den här bilden är jag mest nöjd över min sits osv. Hästen däremot går bakom lod och i något hög form. Bilden är tagen när vi hade en uppvisning, så hon var lite spänd över alla traktorer osv.

22207167.jpg

Här är hon däremot mer avslappnad och gör ett riktigt bra jobb på bommar då det var bland dom första gångerna för henne.

21613978.jpg

Den här bilden är en av mina absoluta favoriter, önskar bara att den var tagen med en bättre kamera. Hon går i en låg avslappnad form, arbetar bra med ett bra steg. Och framför allt så är hon LUGN! hehe

13614325.jpg

Den här bilden ligger mig varmast om hjärtat, om den hade varit av högre kvalite hade jag haft den som fototapet hemma. Är jag och min förra tävlingshäst på våran sista tävling, då hon var helt underbart fin. Den speglar henne helt perfekt, lugn, avslappnad och framförallt lyhörd.

Hoppas att jag bidrog med det du var intresserad av : )

/ J

Jag kan göra ett försök! :D

26748765.jpg

Hon är avslappnad och går med egen motor i lugn jogg på vägen. I just detta ögonblick joxxar hon dock lite med bettet (som hon alltid gör, vet inte varför) och blir lite spänd i nacken, ögonblicksbild. Eftersom hon jobbar självständigt kan jag sitta avslappnat och rida med henne utan att driva i vartenda steg eller ta i tyglarna. (Lite konstig vinkel på bilden också, hon ser lite oproportionerlig ut.)

21301357.jpg

Jag sitter som en hösäck. Japp, då fick vi det ur världen! Vidare till hästen! :angel: Hon går i ens stadig form, rund rygg och i ett lite snabbare tempo. Tyglarna kan vara långa utan att hon drar iväg, och bakkärran är under henne och hon skjuter på.

En liten tävlingsbild.
20998466.jpg

Jag gillar denna bilden, eftersom vi håller på att rygga ut mellan två bommar. Mina tyglar är långa och hon ryggar utan att jag tar i henne, endast med hjälp av lite skänklar. Tror dock att jag i just detta ögonblick är påväg att stanna henne ur ryggningen eftersom jag har lutat överlivet lite frammåt.

19580698.jpg

Inte direkt westernridning men ändå ;) Vad jag ville visa med denna bilden är bara att om man rider enligt westerntänket, och styr sin häst med sits och skänklar och han rida den mesta tiden utan att ta i tyglarna, då kan man tillslut plocka av all utrustning och rida ändå. Styrningen sitter i bäckenet och det har man ju kvar!

det är precis det jag vill få fram med denna tråden!! :D

jätte bra försök!! mer sånt här vill jag ha :)
jätte fina bilder, din häst är bedorande som vanligt

Jag gillar din häst skarpt;) Inte bara pga manen utan jag gillar hennes utstrålning.:d

Här kommer jag som en kontrast till alla stiliga hästar och ryttare med ambitioner! :P Inget ont om min kära häst, men det här med att gå någon annanstans än i skogen är inte riktigt hans grej. Tog lite bilder igår som visserligen inte är några super-wow-upplevelser, men för mig innebär de att min häst faktiskt rör sig. Ibland. Nästan helt frivilligt. Fast jag kan utan att överdriva säga att jag var många gånger svettigare och tröttare än honom när vi var klara.. Det var inte för hans skull vi slutade om man säger så.

2maj-0921.jpg

Han galopperar. Faktiskt, på riktigt, det där är galopp. Otroligt. Han galopperar alltså på en slags volt, i galopp. På någonting som skulle kunna vara en volt.

2maj-0924.jpg

Det där är ett svävmoment. Wow. Han har alltså lättat en liten bit från marken. Coolt.

2maj-0933.jpg

Han är inte tränad för något speciell förutom sällskap och rekreation, men stanna det kan han! Med lite träning och mindre mage skulle det rent av kunna se snyggt ut. Satan vad snabbt han tvärnitar!!

Det finns inte så många ridbilder på oss då det oftast är jag som håller i kameran. Och de som finns visar oss sällan från vår bästa sida, när vi är ute och klättrar i berg, går över stock och sten ute i skogen och sjunker ner i mossiga diken. Han är 99% terränggående och har mer än en gång hjälp mig upp för jobbiga backar ute i skogen. Så sent som förra månaden fick han agera draghjälp upp för en ravin. Hade det funnits på bild hade det absolut varit ett av mina bästa foton någonsin! Han knallade upp före mig, stannade och väntade precis i lagom höjd för mig att sträcka upp armarna och dra mig upp i hans bakben. Superbra häst, eller vad?

åh va roligt någon mer som vill bidrar till denna tråden!!!
jätte söt häst. jag tycker den första bilden var snyggast :)

Här kommer hopkoket :D

Engelskt träns, delade tyglar, bomlös sadel, stångbett, och på en travare dessutom :o
62497_1213007864.jpg

Här hade vi tränat western ca ett halvår, ingen samling eller så men hästen trampar på riktigt bra med bakbenen och är helfokuserad.

20946_1240322355.jpg

Jag håller med Elanor, westernridningen sitter i kroppen :)

:bump:

spänande att ni bara ridit ett halvår, hur trivs du och pollen med det??

Riktigt Riktigt bra :D nu har jag ridit ett år:) rider lektion en gång i veckan för westerntränare och man lär sig så mycket så snabbt eftersom det egentligen är grunden till all ridning man ridit tidigare, plus att man rider på ett sätt som hästen kan förstå:) rekomenderar varmt :D

jaa klart intresset finns :) ja ska nu göra mig av med privathäst tyvärr, ska praktisera i ett år, det är dressyr och hopphästar så. men när ja skaffar egen häst efter utbildningen kommer ja vilja prova på allt möjligt, speciellt AR :love:
ja vill gärna rida riddarspel och så

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31