Bästa bootsen att rida med i snö som skyddar mot broddtramp?

lisajohan

Trådstartare
Hej alla i det vackra vita vinter vädret.

Vi älskar att pulsa i snön i skogen och för att ta oss dit e det lite isigt och måste då använda isbrodd. Nu har lilla killen gjort sig illa i kronranden så jag vill sätta på boots för att skydda. Det är ju knöligt och lite bökigt med snön så han glider ju liksom lite i bland och jag kan tänka mej att det är då han gör sig lite illa inte mycket men tillräckligt för att jag vill kunna skydda honom lite.

Nu undrar jag villka boots är lämpliga att ha i snön och i skogen utan att de snurrar och fläker sig i snön.

tacksam för svar

Sv: Bästa bootsen att rida med i snö som skyddar mot broddtramp?

Jag har märkt att såna där vita gummiboots (islandsboots) är helt värdelösa! Men har ett par neopreneboots som sitter åt runt hoven ordentligt och har en liten "knöl" under kotan som hindrar dem från att snurra, de har inte ramlat av/vikt sig än i alla fall

Jag använder mer "läderboots" med fårskinn på. De är jätte hållbara och ger inga skav, men kostar dock runt 500kr .. men det är de värt :D

Jag kör med Horze neoprenboots.
Dom har vikt upp sig en gång, då råkade jag gå ut på djup snö med skare på (trodde inte det var så djupt som det var..)

Sen har jag tappat en där karborren var lite halvsmutsig och inte satt 100. Men överlag så är jag mycket nöjd med dom. Har dom på varje tur och skyddat det har dom gjort och något skav har det inte blivit (och min dam är kännslig). Har dock fått ett par brodd hål i dom , men det bevisar ju mer att dom gjort nytta.

använde neopren från Ge-Kås och globus neoprene/konstläder. De funkar.

Liknande trådar

Ridning Hej! Här kommer dagens fjolligaste fråga. Min häst och jag gillar att rida i snön i skogen och pulsar på efter våra sommarstigar...
Svar
19
· Visningar
8 080
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022