Bästa glöggen?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 242

MM

Trådstartare
Som en liten spinoff på pepparkakstråden, men tanke på att julen snart är här.

Vilken är den bästa köpeglöggen?

Jag har inte testat så många men gillar Dufvenkrooks samt Husebys egna som går att köpa på en julmarknad i just huseby i Småland.

Har ni tips på någon som är värd att provsmaka?

Sv: Bästa glöggen?

Jag älskar Saturnus Hallon/lakrits, den är alhoholfri men blir jättebra att spetsa lite. Förra året tog den slut i butik så i år har jag köpt 20 flaskor :D

Annars är Blossa, alla sorter bäst i min värld!

När det gäller "vanlig" glögg så är det bara Blossas som gäller för mig.

Förra året testade jag Vinfabrikens alkoholfria äppelglögg som var jättegod och dessutom KRAV-märkt!

Håller med om Dufvenkrooks, den är inte så sabla söt. Årets Blossa är mycket god även om förra årets var bättre (den var fenomenal, har flera flaskor kvar eftersom jag bunkrade :D)

Blossas lingonglögg och Dufvenkrooks Hjortronglögg tror jag är mina favoriter :)

Jag är en sån där person som bara måste pröva nästan alla konstiga smaker så den där delikatoboll måste jag pröva bara för att xD

Jag älskar glögg! Men tycker att Blossas lågalkohol-variant är så hiskeligt söt, späder gärna med vatten eller vinbärsjuice. Men å andra sidan så är det väl inte tänkt att man ska dricka en halvliter åt gången :D.

Allra helst kokar jag egen glögg, det är julstämning! När hela huset luktar glögg och det finns små klistriga sockerspår överallt :D.

KL

Någon som kan identifiera smaken på årets årgångsBlossa?
Vi har försökt men lyckas inte :p

Jag är ingen expert men jag tycker att glögg ska smaka vanlig klassisk glögg så jag tycker bäst om Blossas lättglögg. Jag har försökt med årgångsblossan några år men tycker den är för spritig.

Nu gör vi egen glögg för andra året i rad och kommer ha så det räcker och blir över (typ sju liter nygjord plus lite mer än en liter lagrad från förra året :d) så jag tror inte det blir någon köpeglögg i år.

1911 Herrljunga glögg all the way (redan druckit två flaskor hittills på "säsongen")

Den eller Blossa är dom enda jag gillar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
2 132
Senast: Twihard
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 589
Senast: Sel
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Sassy
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka