Bästa medlet för mugg?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mellon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 028
M

mellon

Min newforest vallack har fått mugg och jag undrar vilken medel som är bäst att smörja med. Har lagt på Helosan.
Andra tips?

Sv: Bästa medlet för mugg?

tvätta med grönsåpa och lämna kvar lite såpa i karleden, har funkat på mild mugg här iaf.. Är det illa kan vet skriva ut salva.

Tvätta först med mild oparfymerad tvål och sen kan du använda matolja om det är mildare mugg. Funkar inte det kan du ta kortisonsalva...

jag torkar av med alsolsprit efter rengöring så det torkar ut såren. funkar bra..

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Fiorano
·
Hemmet Ge mig era bästa tips på att hålla spishällen skinande ren! Skrapa, speciella medel, vanlig såpa, ättika och bakpulver.. Ja vad...
Svar
8
· Visningar
255
Senast: cewe
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka