Bästa stället att ha blogg? Tips hitåt!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Iris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 4 848
I

Iris

Var har ni era bloggar? Vilken är störst? Jag menar inte enskilda bloggar, utan vilket är det största och mest beprövade "redskapet" för bloggar? Pålitligt? Lättjobbat?
Jag vill som ni förstår ha alla möjliga tips om hur man snabbt och enkelt kommer igång.
Själv har jag ingen aning om hur man gör, men min pappa har fått för sig att det vore roligt med en blogg :laugh:
Fast han är kass på research så då får jag rycka in :grin:

Sv: Bästa stället att ha blogg? Tips hitåt!

blogg.se har haft, och har tidvis, problem.
Läste en nyhetsartikel att de kanske kommer få stänga ned pga problem med bloggverktyget, alltså upphovsrätten. Om det fullföljs är en annan sak.

Tack alla för info!

Vet ni om det brukar gå att byta namn på bloggen om man ändrar sig?
Eller måste man börja om på nytt då med en ny blogg?

Vad är bra att ha med i namnet på bloggen: något om ämnet?
Jag tänker om nu min far ska blogga om "gamla båtminnen": är det bra att ha med ordet "båtminnen" i namnet, gör det att fler lättare hittar den?
Eller brukar man kunna göra så att man liksom "taggar" bloggen med ett antal sökord, typ "båtar" "fartyg" "minnen" "gamla gubbars hågkomster"?

Även jag gillar Blogger/Blogspot (det är samma tjänst), men blogg.se är också bra.

*kl*

Väcker liv i den här gamla tråden. Vill med ha tips på var man bör ha sig blogg? Finns det bloggsiter man kan tjäna pengar på?

Blogspot/blogger kan man väl tjäna några kronor genom att ha reklam, tror dock inte det är så lönsamt.

Om man har många besökare kan man tjäna lite pengar på att ha sin blogg på metrobloggen.se

Själv har jag blogg.se, och det fungerar i princip alltid.

blogg.se tycker jag är enkelt och bra! Jag är inte så high-tec ;)

Liknande trådar

Småbarn Detta kommer bli lååångt men både mina föräldrar och jag känner att vi behöver veta vad vi ska göra då barnets föräldrarna bara förnekar... 2 3
Svar
49
· Visningar
17 512
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?