Bukefalos 28 år!

Be My Chief xx

P

Piraya

Hej! Är det någon som vet om Be my Chief är/var godkänd även för halvblodsavel? Har googlat hela nätet utan att bli klok! ;)
Hittar inget omdöme eller bilder på honom någonstans! Någon som vet?
 
Sv: Be My Chief xx

Har genom lite snabbt google hittat denna svenska sida som har bilder på honom samt hans far och farfar.
Be My Chief
Om du klickar på hans namn där så ser du mer information om honom.
Han stod på National Stud här i England ifrån 1991 och har sedan varit på Flyinge innan han vart såld till Polen. Han dog 2006.
 
Sv: Be My Chief xx

Tror inte det heller men tycker däremot att han lämnar hästar med trevligt steg som kan bli väldigt trevliga ridhästar, brukar hoppa bra också.
 
Sv: Be My Chief xx

Tack för svaren!:bow: Man blir ju klart lite nyfiken på Be my Chief när han verkar ge så pass fina ridhästar. Läste också att han stått på Flyinge... Tack, igen!:)
 
Sv: Be My Chief xx

Jag hittar inte mina gamla hingstkataloger som jag haft, men jag kunde ha svurit på att han var med i Flyinges över hingstar under något år, och som godkänd. Men antar att jag minns fel då:confused:
 
Sv: Be My Chief xx

Tror aldrig han var godkänd för halvblodsaveln men jag kan mycket väl ha fel. Däremot är jag nästan hundra på att han står i Polen nu om du vill skicka din häst dit.
 
Sv: Be My Chief xx

Som du ser i min länk så står det ingenting om att han är godkänd, jämför med Moderne här http://www.blup.se/sv-SE/horses/4237-moderne-xx bara för att ta en gammal hingst som verkade innan stamboksnumrena som jämförelse. Skillnaden är att det står stamboksförd på Moderne.

Jo jag såg det.

Vore intressant om nån har Flyinges katalog från åren på Flyinge då jag vet ganska säkert att han stod med där och läsa om honom där. Jag hittar inte min.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Be My Chief xx

Vet du när han skulle stått på Flyinge?
Har ett gäng gamla kataloger hemma.

Sen betyder det ju inte att han användes i halvblodsaveln bara för att han stått på Flyinge, de hade ju travarhingstar som bara betäckte travarston.
 
Sv: Be My Chief xx

Skulle jättegärna läsa omdömet om honom. Hoppas någon hittar! :) Jag har en avkomma hemma därav nyfikenheten. Stor, snäll och gångarter över medel för att vara fullblod. Supertrevlig!:love:
 
Sv: Be My Chief xx

Jag minns inte, har haft kataloger från -87-88 och c a tio år framåt och jag minns inte vilken, tyvärr, men nån var det. Jag skulle gissa på början möjligen mitten av 90-talet, hans första avkomma i Sverige är född -93 i alla fall.
 
Sv: Be My Chief xx

De katalogerna har jag nog, kom på att jag också har fullblodskataloger från många år, ska kolla i dem och se vad som finns.
 
Sv: Be My Chief xx

BMC visades upp på Flyingedagarna i slutet av 90-talet (99?). Han var då ny i Sverige. Det verkar ju som de första är importer förutom den allra äldsta. Han användes inte i halvblodsavel under tiden han stod i Flyinge enligt uppgift från en galopplärare på Flyinge.

/A
 
Sv: Be My Chief xx

Det har du nog rätt i, kollade nu och avkommorna före 2000 är inte svenskfödda. Jag måste ha sett honom senare än jag trodde, men åren går så fort så jag har nog inte koll på dom:o

Tack för det!
 

Liknande trådar

Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
474
Senast: MiaMia
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
849
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Det är ju helt normalt att glömma bort att man kokat upp vatten, men inte hällt upp det över tebladen i muggen. Det är ju normalt att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 661
Senast: Araminta
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp