Bukefalos 28 år!

Bebis på horse show

Krati

Trådstartare
hej!
Är det ngn som varit med bebis på horse show? Min kille är 6( nästan 7 ) mån när Gbg horse show är. Funderar på om det funkar eller om det är taskigt? Isf följer min man med så dom kan gå ut ibland!
 
om du vill kunna fokusera på det som händer där, lämna barnet hos pappan och åk dit själv
 
Kan svara imorgon, ska på Friends hela dagen (10-17)och H två månader ska med eftersom alla jobbar. Kan inte se vad problemet skulle vara dock? :)
 
Kan svara imorgon, ska på Friends hela dagen (10-17)och H två månader ska med eftersom alla jobbar. Kan inte se vad problemet skulle vara dock? :)
Endel barn har nog svårt att sova i den miljön. Lär väl få sova i sele eller sjal. Jag skulle inte ta md min 7 månaders. Hon var hemma idag o söndag. Hon kan inte sova i sele. Har iofs intr varit på gbg horse show men antar att vagn inte får plats.
 
Kan svara imorgon, ska på Friends hela dagen (10-17)och H två månader ska med eftersom alla jobbar. Kan inte se vad problemet skulle vara dock? :)
det kan gå jättebra, eller inte. det vet du inte förrän efteråt
Min erfarenhet är att barnet tog för mycket fokus från det jag ville se.

Jag har haft med mig bäbis både i Falsterbo och på bruksprov på Flyinge. Det har ju funkat, men med facit i hand så hade det gett mig mer att vara där utan barn om möjligheten funnits.
 
Nyss hemkommen från Stockholm Horse Show med min 4-månaders och det har gått LÅNGT över förväntan. Hon har sovit i sjal, var väl vaken en kvart av första halvan av showen, ammade, var vaken en stund på mässan och sov sen resten. Jag hade hörselkåpor och annars hade det inte gått då ljudnivån var HÖG! (Högre än vanligt kändes det som, kanske för att jag hade bebis med mig?). Vi bytte till oss platser vid trappan så att jag kunde ha tagit mig ut lätt om det hade behövts.

Men, det hade lika gärna kunnat gå åt skogen och jag hade nog inte varit lika sugen om hon varit några månader äldre.
 
Ljudnivån idag var för hög för mig med superstar.

Visst tar det fokus men så är det väl med allt med en bebis? Det är på hans villkor. Jag funderade mest på vad som var särskilt med just hästshower. Min vän hade sett barnvagnar idag på Friends men hah skippar min eftersom man inte kan röra sig särskilt fritt med den ändå.
 
Visst tar det fokus men så är det väl med allt med en bebis? Det är på hans villkor. Jag funderade mest på vad som var särskilt med just hästshower.
TS undrade över erfarenheter, som jag uppfattade det. Jag delade med mig av mina erfarenheter.
När jag går på hästevenemang så har jag oftast betalat en hel del pengar för att få åk dit och se på hästar och kringarrangemang. Jag minns själv hur frustrerad jag varit när jag haft bäbis med mig, som gjort att jag har tvingats lämna arenan då och då. För ja, självklart tar bäbis fokus från det som händer runtomkring. Det är därför jag tycker det är bättre att åka på sådana evenemang utan att ha bäbis med sig, om det är möjligt.
 
Jag skulle kanske kunnat tagit med mig ungarna när de var bara några månader men när det var runt halvåret och som min yngsta nu som är 8,5 månad så hade jag inte gjort det. Alldeles för aktiva och uppmärksamhetstörstande för att jag skulle tycka det var värt det. Betalar en del pengar och för min del åka rätt långt. Båda mina har vart med till islandshäst SM när dom var 2 resp 3 månader men då sov och åt dom mest och det är utomhus = lättare med vagn.
 
Jag har haft bebis med mig i Falsterbo, hon var då drygt 4 mån och det fungerade utmärkt. Jag skulle främst oroa mig för ljudnivån iom att det är inomhus.
Men eftersom ditt barn är så pass stort när det är dags hade jag absolut övervägt att lämna barnet med pappan och gå på evenemanget själv eller med en vän.
 
Nyss hemkommen från Stockholm Horse Show med min 4-månaders och det har gått LÅNGT över förväntan. Hon har sovit i sjal, var väl vaken en kvart av första halvan av showen, ammade, var vaken en stund på mässan och sov sen resten. Jag hade hörselkåpor och annars hade det inte gått då ljudnivån var HÖG! (Högre än vanligt kändes det som, kanske för att jag hade bebis med mig?). Vi bytte till oss platser vid trappan så att jag kunde ha tagit mig ut lätt om det hade behövts.

Men, det hade lika gärna kunnat gå åt skogen och jag hade nog inte varit lika sugen om hon varit några månader äldre.
MEN! Kom du inte förbi mig för... D22 står jag.
 
Bebis 1: aldrig i livet. Han kröp och rörde sig non-stop hela tiden han var vaken (vilket var länge och sov inte särskilt mycket) sitta i famn/vagn var en plåga för honom.

Bebis 2: lätt! Han rörde sig ingenstans vid 7 månader satt gärna i både vagn och famn/sele/sjal.

Så det beror på vad förslags bebis man har kan jag tänka mig.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 522
Senast: JohannaB
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Praefatio
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp