Joyride

Trådstartare
Har varit borta från tväling några år nu och fick höra i dag om bed A/A/A?? som det stod i proppen.
Antar att det är bed A/A i avd A och A i avd B?

Vid prisutdelning fick alla placerade först pris??? Vad är det för ny bedömning?

Sv: Bed A/A/A

Jag tror att det skulle vara så att om man är dubbelnolla så blri man etta. A/A Grund/omhoppning. Det tredje A:et tror jag är för unghästar/ponnys.

Aha tycker väll själv att det är lite tråkigt o varför igentligen, vad är syftet med det?

Vad jag har hört så är det för att motverka "flåridning" i klasser som LD :laugh:

Det är ingen ny bedömning den har funnits länge men sällan använts.
Ridsportsförbundet tog beslut inför årets TR att alla lägre klasser ( fd LD ponny och 0,90 Häst) inte får ha tidshoppning, för att främja stil i stället för fart.

På ponny tror jag det inte gör varken från eller till eftersom ungarna rider som de har eld i baken även om det är bed A eller clear round.

Såg det med egna ögon i en allsvenska final där grunden gick i bed A och domaren upprepade gånger sa i högtalaren att omgången INTE gick på tid, trots det var det flera ekipage som red som :devil: var efter dom med resultatet rivningar och vägran.

Det är ingen ny bedömning den har funnits länge men sällan använts.
Ridsportsförbundet tog beslut inför årets TR att alla lägre klasser ( fd LD ponny och 0,90 Häst) inte får ha tidshoppning, för att främja stil i stället för fart.

På ponny tror jag det inte gör varken från eller till eftersom ungarna rider som de har eld i baken även om det är bed A eller clear round.

Såg det med egna ögon i en allsvenska final där grunden gick i bed A och domaren upprepade gånger sa i högtalaren att omgången INTE gick på tid, trots det var det flera ekipage som red som :devil: var efter dom med resultatet rivningar och vägran.

Hade inte hört talas om de nya reglerna, men låter ju faktiskt bra!
Något jag saknar är stilhoppning!! Hade själv tyckt det varit jätteroligt att ställa upp i det, men det skulle verkligen främja att rida i ett bra tempo och inte den här flängridningen som blivit nu..
Började själv på ridskolan med stilhoppning som första tävlingsform (man var tvungen att klara 2 nivåer av stilhoppning med minst 3 placeringar i varje innan man fick gå upp till tidshoppning) och ärligt talat fick det mig verkligen att tänka på hur man sitter och man lär sig bättre inverkan på hästen.

Jag tror att det skulle vara så att om man är dubbelnolla så blri man etta. A/A Grund/omhoppning. Det tredje A:et tror jag är för unghästar/ponnys.

Nästan rätt. Det är så att alla med lika antal fel blir lika placerade, och de som har minst antal fel vinner. Är bästa resultatet fyra fel är det alla fyrfelarna som kommer etta. I bedömning A brukar man heller inte ha omhoppning (även om det förekommer)

Men det TS berörde var väl just med en andraomgång/omhoppning, alltså A+A eller A/A. Det tredje A:et är ju självfallet avd. B.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu har topplocket gått här och jag behöver er hjälp och reda i om jag är orimlig eller inte. I början av mars gick ett pingisrack... 2
Svar
28
· Visningar
3 074
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka