Ickiz
Trådstartare
Detta är två stycken PRE hingstar som är bröder på 7 resp 8 år, ganska gröna i ridningen då de inte kommit i första hand. Att de är smala finns det en anledning till då det gått dåligt för stuteriet och de är nu tvungna att skänka bort hästarna då de ej har råd att köpa mat till alla.
Vad tror ni om dessa två? Syftet med de är isf att använda dem till hobbyridning och ev någon lättare dressyrtävling.
Hur tycker ni de står sig i kroppen överlag om man bortser från att de är omusklade o smala? Jag är van vid halvblod så jag skulle behöva av några "pre-experter."
Ni som har vart i kontakt med spanska hästar, är de lätta att få upp i hull osv?
Tacksam för alla svar/funderingar!
Vad tror ni om dessa två? Syftet med de är isf att använda dem till hobbyridning och ev någon lättare dressyrtävling.
Hur tycker ni de står sig i kroppen överlag om man bortser från att de är omusklade o smala? Jag är van vid halvblod så jag skulle behöva av några "pre-experter."
Ni som har vart i kontakt med spanska hästar, är de lätta att få upp i hull osv?

Tacksam för alla svar/funderingar!