Bukefalos 28 år!

Bedragare....eller?

Sv: Bedragare....eller?

Har haft tre sadlar i olika prisklasser på annons en längre tid. Den billigaste är såld till Finland. Jag erbjöd då köparen Payson (är väl liknande paypal). Hon ville hellre betala in hela summan på mitt bankkonto, fine. Så hon litade verkligen på mig. Fick ett mail sen att hon älskade sadeln och var supernöjd :).

Jag har skrivit i annonserna att jag inte skickar på posten utan förskottsbetalning (payson el. liknande) . Däremot lämnas dom ut på prov vid upphämtning, deposition samt kontrakt där legitimation även kontrolleras. Får ändå svar av folk i andra delar av Sverige som vill låna på prov. Jag har sagt att jag inte går med på det, däremot öppet köp men vill se pengarna på konto först (payson). En har blivit skitsur men det struntade jag i.

Nu är min dyraste ute på prov, lite oro i magen finns alltid trots mina garderingar med kontrakt och hela baletten....

Att sälja och köpa dyra saker via Internet är läskigt.....
 
Sv: Bedragare....eller?

Men det kan ligga på posten i 14 dagar och man behöver inte ens hämta ut det... Kul att betala 1000 kr i frakt och slösa bort flera veckor på att ha en dyrbar sadel liggande på posten??

Det är ju ett jätteproblem även för de stora företagen att folk köper saker mot postförskott som de sen aldrig hämtar ut.

Har sett ett antal sadelannonser genom åren där det står "måste få sadeln såld så jag kan hämta ut min nya sadel" :crazy::eek: Då tänker man på den stackars säljare som får vänta på sina pengar.

Det borde finnas ett enklare sätt....
 
Sv: Bedragare....eller?

Jag ser inga problem med att använda sådana tjänster har gjort flertal gånger både vid köp och sälj, tror det är bedragare ifall dom inte vill gå med på det ja.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp