Begade eller nya sadlar??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Buckingham
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 631
B

Buckingham

Jag har nu en bomlös Sadel till min häst (den ligger super på honom) men skulle vilja köpa en Dressyrsadel till honom. Kommer få lite pengar mot jul. Vad är bäst en sadel som är ny eller en begad sadel? Vart kan man åka och prova ut sadlar på södra sidan av sthlm ?? Är det någon som kan hjälpa mig med märken på sadlarna också ?? han har väldigt rak rygg och ganska kort så det är svårt att köpa på nätet eller åka och köpa, sen prova, sen lämna tillbaka sadeln.

Tacksam för alla svar sadel sökaren

Sv: Begade eller nya sadlar??

Kan inte svara på alla dina frågor men jag kan säga det att om du vill ha en dyr märkes-sadel så är en beg. alltid bäst eftersom du spar en massa pengar på det! Sadlar är som nya bilar, så fort du tar dem ur butiken så sjunker värdet.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka