Begagnade sadlar....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 306
B

blissare

Har bestämmt mej för att köpa en sadel..har hittat denna...en Keiffer Action ca 4 -5 år gammal,relativt nystoppad....vad är rimmligt pris tycker ni???Är alldeles underbar att rida i:love:
2a348c3a.jpg

Sv: Begagnade sadlar....

Vet du vad den kostar?
Tycker att 2500-3500 låter ok!;)

*kl*
De ligger på runt 6500-7000 kr på annonsforumet, kanske är en liten tankeställare...

Har du någon koll på nypriset?
Jag tycker att det är lättast att utgå ifrån (samt tillgång och efterfrågan givetvis!), och när jag googlade lite verkade det som om att nypriset låg på ca 15 000:- ny. Om det är sadeln du visar på bilden ser den väldigt välvårdad ut och om den inte har några "skavanker" så tycker jag att kanske ca 5000-6000:-
(mer eller mindre) kan vara själigt. Mest med tanke på att den har ett par år på nacken, men sedan är det ju olika också.

Om det finns garanti kvar på sadeln är den ju något mer värd.
Men sedan får man också tänka på att omstoppningen kanske gått på en tusenlapp (det är ungefär vad jag betalt för en omstoppning) och om några tillbehör medföljer så får man ju också tänka på att priset stiger ytterliggare några hundralappar (standardtillbehör till en sadel med någerlunda kvalité sadelgjord, stigbyglar, stigläder, schabrak) drar ju nästan bortåt en tusenlapp, så får du sadeln komplett är ju tillbehören värda kanske femhundra i alla fall (om nypriset varit en tusenlapp och om det är fina grejer).

Men om det bara är sadeln så bjud kanske 5000:- för den och så får du väll se vad säljaren säger om ditt bud.

-Har hittat deras hemsida där denna sadel fanns med,sidan är gjord 2003,då skulle dom ha 15.000 för den.... då är väl 2.500-3.500 VÄLDIGT billigt?????den jag är intresserad av vill dom ha nästan det dubbla.......hm..hjälp----:confused: :confused: :confused:

Det låter väldigt billigt ja, vilken sida är det som det gäller (pm:a gärna!) Verkar nästan vara något lurt med det hela? :confused:
Men kan du inte be en sadelmakare/utprovare kolla igenom sadeln så att den är OK?

:smirk: Nja..så billig e den inte...utan jag menade .. vad andra i "min" tråd tyckt va ett vettigt pris...2.500-3.000..jag får betala det dubbla ungefär..jag får hem sadeln nu i veckan,känner en tjej som e sadelprovare så hon ska få hjälpa oss
cactuspower skrev:
Det låter väldigt billigt ja, vilken sida är det som det gäller (pm:a gärna!) Verkar nästan vara något lurt med det hela? :confused:
Men kan du inte be en sadelmakare/utprovare kolla igenom sadeln så att den är OK?

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 215
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka